Sewing with kids: de opvolging is verzekerd!

Matteo kreeg van oma een zakje knikkers. Al gauw rees er een groot probleem, waar zou hij deze bewaren. 'Ah ja, in een knikkerzakje natuurlijk', zei ik. 'Maar dat heb ik toch niet', werd er geantwoord.
'maak je dat toch gewoon zelf, jongen ...'
Hij vond het meteen een super idee. We vonden de handleiding van de knikkerzak uit de tijd van 'Van Katoen' op het net. De lapjes waren heel snel gekozen.


En het vervolg deed hij met grote ijver. Zalig om hem geconcentreerd bezig te zien, geassisteerd door het puntje van zijn tong.
Het mag gezegd, hij deed zijn werk met grote precisie. Zelfs het bestikken deed hij helemaal zelf. Maar één keer moesten we het tornmesje boven halen.




Hij spreekt al van een volgend zakje, voor als dit zakje te klein wordt. Bedoelt hij daarmee dat hij nog heel veel knikkers verwacht of dat hij niet kan wachten tot het volgende naaiprojectje zich aandient?

En we hadden hier eigenlijk nog een groot probleem. Leonie had echt een nieuwe handtas nodig! Voor haar achtste verjaardag kreeg ze van mij een zelfgemaakt handtasje (voor mijn blogtijd dus). Ze zorgt er erg goed voor en neemt het steeds mee als er gewinkeld wordt. En ja, ze had gelijk, het heeft zijn beste tijd gehad.

Met evenveel ijver als haar broer werd haar nieuwe handtasje in elkaar gestoken. Leonie heeft al wat ervaring op naaigebied en kan al redelijk zelfstandig werken. Het kersenstofje mag je eigenlijk wel een beetje 'vintage' noemen,  maar dat zou je niet onmiddellijk door hebben. Ik koester dit stofje al een tijdje en durf er mijn schaar niet in zetten. Het ideale patroontje moet zich nog eens aandienen. Maar zo als tasje kunnen we al een beetje genieten. De fuchia stof is een gordijn van de Hema, de kleur is veel feller dan je op de foto's ziet.




Bij het strikje heb ik haar wat geholpen. We kozen een modelletje om uit vilt te maken, het was een beetje prutsen om het in stofversie te maken. Heel zomers geworden, misschien maak ik er ook eens eentje voor mezelf! De handleiding van dit tasje moet waarschijnlijk één van de eerste handleidingen geweest zijn die ik op het internet vond. In een ver verleden, toen ik nog geen benul van pinnen had. Maar kijk, ik vond het terug en je zal het hier nog zien verschijnen ;-)

Het is er nog eens van gekomen. Samen naaien met de kids. En ondertussen werd mijn stoffenvoorraad eens aan een grondige opruimbeurt onderworpen. Hmmm, tot grote tevredenheid van de wederhelft, want dit werkje drong zich op!




Reacties

  1. Amai seg schone creaties door je kids!! Die handtas zou ik ook wel eens meenemen als ik jou was:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat je kinderen ook de naaikriebels hebben en zo'n knappe resultaten behalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk dat je kinderen dat samen kunnen en willen maken, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creatieve en handige kids, maar dat hebben ze van geen vreemden he! Zo leuk...
    Mooi handtasje!
    Die knikkerzakjes, zo heb ik indertijd nog vele, vele, ... genaaid. Bandwerk voor Van Katoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ma zo tof dat je kinderen ook graag achter de naaimachine kruipen!
    Het knikkerzakje is tof en die handtas is echt geweldig, zo zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Een echt jongens- en meisjeszakje, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw, dat die kinderen dat kunnen en doen! Ik heb nogal weinig geduld om het mijn eigen kroost te leren, en ze hebben er ook nog niet naar gevraagd eigenlijk.... Maar als ik zie wat Leonie al kan: top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo knap zeg ! Chique gedaan hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts