Een reis en een shirt

Het shirt ligt al even in de kast. Gemaakt op een zondagnamiddag in januari. Die zondagnamiddag dat we de knoop doorhakten voor deze zomer. In de tijd dat de MDH nog even de laatste opzoekingen deed om dan te boeken wat we al enkele weken voor ogen hadden. Het wordt dit jaar Italië!



Ik viste een coupon van het stoffenspektakel uit (één van) mijn bak(ken), koos een modelletje uit één van mijn boekjes en ging aan de slag. Ik weet niet of het helemaal in elkaar zit zoals de patroonmakers het voor ogen hadden (burdataal, je weet wel). Maar ik ben er wel tevreden over. Het modelletje heeft op zich een mooie belijning (een beetje taille, ook dankzij de naad op de rug), vlindermouwtjes en een soort sjaaltje waarvan één deel meegestikt is in de naad vooraan. Het sjaaltje zelf werkte ik trouwens af met een rolzoompje hoewel het voorzien werd zonder afwerking. Heb daar toch mijn twijfels over, zelfs in dit stofje zou het uiteindelijk gaan rafelen en dat vind ik niet mooi.




En nu de temperaturen er zijn kan ik het gaan dragen en ondertussen al even dromen van onze zomervakantie. Genieten vooraf, genieten op reis, genieten achteraf. Daarvoor doen we het hé!


Nog even kijken (door het oog van de zoon)?



Toch een beetje doorkijk, zie ik nu ... topje onder?

Reacties

  1. een schoontje, laat de zon maar schijnen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof modelletje, staat jou ook heel goed! En die doorkijk, dat geeft niet. Het wordt toch lente hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof modelletje! Dat wordt genieten in Italië!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij Atelier Assemblé maak ik momenteel iets soortgelijks. Nu zaterdag is de laatste lesdag dus dan zou het moeten af zijn.
    Deze is echt leuk, ik hou wel van die sjaaltjes op blouses!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem top! En de zoon doet dat goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leukerd! Laat het dromen nu maar volop beginnen, hier zijn we ook al volop bezig want dit jaar trekken wij ook naar Italië...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik troonde mijn lief ooit mee naar de stoffenwinkel (hij doet dat graag, jawel. Het groot lot is dat!) om voering voor een doorkijkstofje, waarop hij repliceerde "maar Eva, doorkijk is helemaal 'in'!" Ik sluit enige bevooroordeeldheid in deze specifieke situatie niet uit, maar desondanks vind ik topjesloos prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allez jong, dat is dan echt een pièce unique! De mijne kan veel, wil veel, maar een stoffenwinkel trotseren hoort nu niet tot zijn favoriete activiteiten (hoewel als 't moet, dan moet het hé)

      Verwijderen
  8. Wat waar inkijk?! Niks jom, super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Je staat er kei goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan, wel ik was ook op zoek naar zo een los zittend bloesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er een heel luchtige en mooie blouse uit! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja, Burdataal, geen kat die 't begrijpt :-)
    Schoon modelleke hoor dit!
    En over die doorkijk zou ik ook niet te veel inzitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts