Coupon²

Uit mijn voorraad zomerstofjes viste ik nog maar eens twee identieke couponnen. De tel kwijt hoelang ze daar al inzitten. Altijd gedacht er één of ander rokje uit te maken voor de meisjes. Want daar vroeg de 'kunstige' boord een beetje om. En ik weet zelfs nog waar ik ze vandaan haalde! Ik viste ze van de kapstok in de fabriekswinkel van Gymp. Lang geleden dat ik er was (als ik die keer van enkele weken terug niet meetel, juist die dag dat ze besloten eens één dagje GEEN stofjes te verkopen ... een beetje vreemd vond ik wel en niet echt klantvriendelijk. Al een geluk dat mijn doel eigenlijk niet deze plaats was, ik deed gewoon een ommetje.)

Maar goed, ik vond ze nog steeds mooi! En ik had toen net dit bloesje voor onze oudste gemaakt. Er ging dus een lichtje branden. Misschien zat er nog een projectje in voor mezelf. En ja, zelfs nog een stuk voor onze oudste, voor wie ik de stof toch bewaarde. Twee couponnen, je las het goed! En nee, er zou er niet weer één in de voorraad gaan.



Op dat ogenblik was het rokjesproject al helemaal naar de achtergrond verbannen. Neen, het moest een jurk worden. Dat stond vast en toen was ik dus keihard aan het negeren dat onze oudste geen kleine meid is en dus geen jurk meer kan hebben met een hoogte van om en bij de 70 cm. Oplossingen zoeken ... en het radertje kon beginnen draaien. Er moest een ander stofje bij en er moest ergens een naad zitten. En toen herinnerde ik me een heel schoon tuniek.  Deze blog is er één om in de gaten te houden de volgende maanden, want daar zijn heel wat nieuwe patroontjes in de maak! Ik ben al heel benieuwd!



Wel een beetje vreemd, die Japanse naaiboekjes. Ik dacht dat dat kleine mensen waren, maar blijkbaar wel met grote kinderen. Een 140 zou zelfs heel ruim uitvallen voor onze 11-jarige. Versmallen was alvast de boodschap. En zeker geen lengte toevoegen ... Er moest dus ook een tweede stofje aangekocht en dat bleek niet zo makkelijk. Wit was geen optie, want het wit van het couponnetje was een moeilijk te definiëren wit (hoe kan dat nu ...). Ik vond uiteindelijk een licht zalmkleurig katoentje. Dit moest het doen, vond ik.


En kijk, dit werd het. Het dunne katoentje was wel heel dun, het jurkje moest helemaal gevoerd.





Maar bloesjes worden gewoonlijk niet gevoerd hé. Dus heb ik er zelf een doorkijkbloesje bij ;-)

Ik had het voorspeld. Er zouden er nog volgen (en nog ...). Ik tekende een 38 uit. Heel weinig werk, geen rits, geen knoopje ook dit keer. Maar wel eentje die op zowat al mijn zomerbroeken past. Easy-peasy!


 
Ik denk niet dat het jurkje en bloesje veel op hetzelfde ogenblik zal gedragen worden. Het lukte zelfs al niet om op hetzelfde ogenblik op de foto te gaan ...






Reacties

  1. Twee totaal verschillende projecten met eenzelfde stofje, echt leuk!. De dochter staat er trouwens prachtig mee met haar bruine velletje. Met mijn bleekscheetjes hier thuis zou dat veel minder mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben daar de laatste maanden wel mee bezig, wat staat onze meid (en ook wel mezelf) en wat niet. Tijd om eens zo'n kleurenananlyse te doen.
      En eigenlijk ziet ze er ook wat bleekjes uit momenteel, tijd voor wat zon!

      Verwijderen
  2. Heel zomers. Perfect onder de stralende zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan nog, dat valt helemaal zo hard niet op omdat het twee heel verschillende kledingstukken zijn geworden! En schoon ook, allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee couponnen, goed besteed! Heel mooie mama en dochter outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. T zijn twee schoon creaties, samen of apart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeuj voor het twee in 1 en opwerken van stapels stof. En zeker jeuj als het dan zo schoon uitdraait!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een leuk boekje maar met vreemde maten! :) Leuke creaties weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie zijn helemaal klaar voor de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel zomers en allebei heel mooi. Stond dit bloesje ook in de boek zelf? Anders moet ik mijn boeken eens gaan uitpluizen want ziet er een heel leuk bloesje uit

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts