Voetbalelftal

Een naaiwerkje waarvan ik het eindresultaat al kende. Want ik ben zeker niet de enige die in dit stofje het perfecte jongenshemdje zag. In dit stofje zag ik al enkele hemdjes verschijnen. Dus ik dacht zo, misschien moeten we eens kijken of we aan een voetbalelftal zouden geraken ;-)  Laat mij maar weten als je er ook zo eentje hebt! Ik ging al even terug zoeken, maar vond er al maar eentje meer terug, zoveel moois gezien de laatste maanden ...



Wat maakt 'ons' hemd dan weer anders?
Mmmm, even denken ...


 De afwerking met het bijpassende stofje uit dezelfde collectie? Nee, ik zag het ook al bij andere hemdjes.




De oranje hoekjes hier en daar? De hoekjes op zich natuurlijk niet hé, want dat is het lumineuse idee van Sharon, onze jongenspatronenleverancierster!



De knoopjes uit mijn moeders doos? Het kleurtje is niet helemaal hetzelfde, maar ik vind ze er toch wel goed bij passen.


Het maatje 140, voor een Theo? Uit noodzaak toch een beetje. Ik maakte deze zomer een 134, versie small. Deze zit hem perfect! Maar kindjes groeien hé, de ene al wat sneller dan de andere. Wij wachten nog altijd geduldig op een groeispurt van onze kanjer ;-)
En ja, een patroon kan je gerust een maatje vergroten! 2 maten heel misschien ook nog ... maar dan blinkt het zwarte gat. Wij hebben dus nog wel even tijd.


De bestikking van de kraag? Ik deed het eens volgens haar werkwijze en ja, dat gaat heel gemakkelijk!


Het niet-doorlopen van de print? Oei oei, dat is niet mijn sterkste kant. Het hemdje werd geknipt op reis. Ik nam een paar lapjes en patroontjes mee en vond heel af en toe een momentje om rustig wat 'voor te bereiden'. Maar blijkbaar net iets te ontspannen?


Of toch wel, het heel goed doorlopen van de print? Ik denk dat dit hier wel het origineelste is aan 'ons' hemdje ... Terwijl mijn hoofd het zo goed wist, maar aan één kant een hoekje afknippen, ging mijn schaar als boter door de twee laagjes :-( 
Even overwoog ik om aan beide zijden een driehoekje te zetten, ik besloot uiteindelijk het foutje terug recht te zetten! Professioneel gedaan hé ...




Reacties

  1. Mooi! Als het elftal niet persé helemaal in het bruin moet spelen, heb ik er hier ook nog ééntje: http://paspelpoezen.wordpress.com/2014/03/24/autos-voor-willem-2/ (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kleuren zijn ook mooi he! Hij mag erbij! De keeper heeft altijd een ander kleurtje!

      Verwijderen
  2. Heb het stofje ook liggen, ik vind dit resultaat héél mooi. Nog nooit een hemdje gemaakt met lange mouwen, maar als ik dit zo zie, zou ik het er wel op willen wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb met de mouwsplit ook nog niet zo veel ervaring. De uitleg bij het Theo-hemdje is heel goed.

      Verwijderen
  3. Je deed een beetje aan foefelare!?!
    Maar moeten we dat af en toe allemaal niet eens doen om een 'project' tot een goed einde te brengen.
    Ik denk het wel. Het eindresultaat is zeer mooi geworden. Hier staat een hemd voor de echtgenoot op de planning want die voelt zich een beetje verwaarloosd. Wel tijdens de naailes want van mouwsplitten, daar ken ik nog niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is heel mooi gelukt en staat hem ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al is het niet orgineel. Het blijft toch leuk om die autohemdjes te zien verschijnen.
    Als je je voetbal team tesamen hebt, wil ik wel een sponsor zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooike! En wat een schoon ventje! En gepind :-) http://www.pinterest.com/zonen09/zonen-09-customer-reviews/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben alvast fan! Die kleuren staan hem echt prachtig!
    De details maken het helemaal af. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is het eerste hemdje dat ik in dit stofje zie...ik moet dringend meer bloggen! :-) Mooi resultaat, en zo'n echt leuk jongensstofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kocht de stof ook voor een hemdje, maar bij nader inzien is het niks voor de Zoon, of alleszins toch niet voor de mijne... :-)
    Heel mooi hemd, entje met alles op en aan. I like!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, dat van die auto's en zo ... hier ook geen liefhebber he, maar het hemd staat hem wel aan!
      Missch toch nog als we juist die elfde man tekort komen ;-)

      Verwijderen
  10. Joepie! Blij dat ik in jou team zit ;) Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SCHITTEREND !!!
    Knappe jongen met héél mooi hemd !!! De jongens uit zijn klas zouden wel eens jaloers kunnen zijn...
    Het getailleerde model staat hem wel.
    Ik ben fan, ook al komt er misschien geen elftal !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schoon zeg! Ik heb die lap ook liggen, maar een acuut gebrek aan jongens hier! Er zijn wel jongens in de familie, maar die dragen nooit hemdjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In het andere kleurthema werd de Theo hier ook gemaakt, de bruine vintage ferdinands liggen voorlopig nog in de kast hier ... ik dacht dat hij die ook wel zou willen ... niet dus ... En ik vind nochtans jouw versie zo schoon! Wie weet, kan ik hem op die manier overtuigen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zenne! Ik heb het patroontje liggen om er een meisjes-versie van te maken... maar dat wordt iets voor de lente denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap gedaan zenne... meestal moet je den uitleg wegdenken en gewoon genieten van het mooie resultaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. het is een schoontje! deze zou bij mijn jongens ook wel in de smaak vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Die stofjes heb ik hier ook nog liggen :) Hier werd er de laatste week ook nog 2 theo's gemaakt maar in tricot. Vandaag vertrok theo in drievoud naar school.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar zal je terecht trots op geweest zijn hé, Fien!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi geworden! En wat een knappe zoon..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts