Zo de dochter, zo ...

Nog maar eens uit dezelfde lap! Ja, een extra lange lap, ik had meer dan 5 m, maar wel op enkele breedte want het was er weer één van 'lang' geleden. De stippen in combinatie met blauw en rood, dan kan ik dat niet laten liggen, dus nam ik de rest van het stuk mee! Het is trouwens een fijne rib-fluweel.
Ondertussen kreeg ik daar al 2 identieke 'juni-2010-rokjes' uit, eentje voor mijn zus en eentje voor mezelf volgens het vertrouwde recept (met paspel!).
Iets meer werk hadden we aan dit jurkje voor Leonie. Een mini-versie uit de knippie en het was voor één keer niet veel te groot, ja zelfs een beetje kort. Maar met een legging eronder moet dat nog net lukken. De gesp, die vond ik in de soldeur, de gaatjes in de riem liet ik in het plaatselijke naaiwinkeltje maken en de knoopjes haalde ik uit de knopendoos van mijn moeder.




Toch nog even op zoek naar een rode legging voor onze dochter, het liefst niet meer met katoen ... maar wel dikke nylon. Iemand een tip?

Reacties

  1. Supermooie stof, prachtig kleedje! Komt dit uit een recente knippie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het jurkje komt uit Knippie winter 2008; maten 98 tem 128

      Verwijderen
    2. O, joepie! Een knippie die ik hier heb liggen!

      Verwijderen
  2. Ohhhhhhhhh! Super mooi! Het kleedje en de rok!
    Heel mooi gecombineerd met dat rode jasje!
    Ik kocht mij enkele weken geleden ook rode laarzen.
    Al eens in de Vetitas of Hema gekeken voor die legging?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rode laarzen, dat vind ik top!
      Merci voor de tip, morgen plan ik enkele uurtjes shoppen, zal eens gaan kijken.

      Verwijderen
  3. Mooi! Uit welke knippiekomt dat jurkje ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veritas! Keidikke nylon rode kousen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh supergeslaagd! En ja die laarsjes zijn de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn echt een prachtig duo ! Leuk dat ik je nu ook kan volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts