Is het al winter?

Nee, wat een geluk om vandaag lekker van de zon te genieten in eigen tuin!
Deze 'gehakkelde aurelia' kwam vandaag nog even een bezoekje brengen. Een beetje een ongelukkige naam voor zo'n mooi exemplaar hé!


Nog bijlange geen winter, neen, en wat hoop ik op een even lange nazomer als vorig jaar ... Maar als het dan toch kouder moet worden, dan moeten we onze garderobe daar op aanpassen.
Dit jurkje maakte ik al eens eerder als zomerjurkje. Het werd een succes, dus begonnen we er nog eens aan met een lichte 'ribfluweel'. Vorige herfst gekocht op het stoffenspektakel, nu pas gerealiseerd (dat gebeurt hier wel meer). En we gingen ook voor 2 maten groter, een 134.






Eigenlijk kon ik vorige winter toch niet van dit lapje stof blijven en maakte ik er op een druilerige zondagmiddag eens een kussen van volgens deze methode. Aanvankelijk tevreden, maar na enkele weken werd ik iedere nacht wakker met 'rode oortjes'! Ik begreep er eerst niks van, maar na een tijdje werd het me duidelijk ... het uurtje préslapen in de zetel op dit kussen was de boosdoener. Geen ribfluweel meer voor zetelkussens, dat heb ik eruit geleerd!

Reacties

  1. Heel mooi! Zo leuk met het effen kraagje en riempje erbij!
    Ik heb dat modelleke ondertussen ook eens gemaakt en 't was (is) een succes! Bedankt nog eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer mooi! Ik heb dat boekje met dat model erin ook liggen en het staat ook op het to-do-lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een tip, wij kozen voor de mouwtjes van het model ervoor en ik streek en stikte gewoon een smal zoompje in plaats van dat gebogen beleg! Succes!

      Verwijderen
  3. Wauw ! Heel mooi kleedje. En zo'n mooie kleur.Ze staat er prachtig mee

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts