Het blijkt dik aan met Bertha!

Het blijft dik aan met Bertha!
Ook de dochter viel voor deze broek,
ondanks ze haar hart ook al even had verkocht aan Tara.
Moet kunnen hé ;-)

Ze bestelde een cognackleurige ribfluwelen Bertha,
eventueel met achterzakjes maar zeker met voorzakken.

De broek zat echt in een wip in elkaar.
Als ik de vorige keer een hele naailes deed over het insteken van de rits,
was dit klusje dit keer geklaard in een klein half uurtje.
De vorm en het patroon van de voorzakjes zijn deze van de Malmö-broek uit LMV.
Een werkwijze die ik nog nooit zo had gedaan,
maar die zo vernuftig is dat ik het altijd zo zal blijven doen!


Tara spookte al lang door onze gedachten,
de besprekingen waren ook al afgerond.
Restte me alleen nog wol kopen.
Ik ben niet zo'n grote breier,
maar deed het toch al af en toe eens.
En in een verder verleden (zo'n decennium geleden),
haakte ik 3 bedspreien.


Toen leerde ik Martha kennen.
Neen, dit keer geen naam van één of ander kledingstuk.
Maar wel een oud dametje dat nog op heel rudimentaire manier handel drijft.
Het gaat hier dus over een winkeltje waar van gezelligheid 0% sprake is.
We spreken eerder over een soort gang naar een loods,
je kan in de winter maar beter handschoenen aandoen want het is er pittig koud.
En toch loopt het handeltje als een trein.
De dochter doet de winkel en geeft raad.
Altijd vriendelijk en behulpzaam, in het Frans maar ook in het Vlaams 
(echt van dat Moeskroens Vlaams).
En Martha, die doet de 'kassa'!
Geen sprake van dyscalculie bij Martha :-)
Je vindt deze zaak in Luingne
Waarom iedereen dan graag naar Martha gaat?
De grote keuze en de kleine prijsjes hé.


Samen met Leonie koos ik een écru lamswol en enkele mooie kleuren.
Bij elke kleur kozen we ook een mohair versie om de trui wat harig te maken.


De berg wol bracht ik naar de sympathieke buurvrouw
en nog geen week later werd de trui geleverd.
Als dat geen service is!
Dank u, Anne, je fleurde een meisjeshart op.
Een heel tevreden dochter met haar nieuwe outfit,
dat zeg ik u ! 😊




Nog even over het kleine prijsje.
Voor de broek kocht ik slechts 1,2 m ribfluweel, de belegdelen van de tailleband maakte ik in een restje cognackleurige stretchkatoen. Dat lijkt me zelfs beter om geen al te dikke tailleband te hebben.
Ik betaalde om en bij €15.
De berg wol kostte me €34,
maar ik heb nog genoeg voor een tweede trui.
Ik kan zelfs de volle bollen wol terug brengen naar Martha,
maar weet nog niet of ik dit zal doen.

Foto's in deze periode van het jaar?
Dat is geen lachertje hé.
Maar het wordt al zo gezellig als we met twee op de foto gaan!






Kan je het raden?
Er staan nog nieuwe Bertha's op ons verlanglijstje!





Reacties

  1. Ik mis ook wel zakken in de bertha, maar het werd ons afgeraden in de workshop. Ik weet ook niet of ik er zo gemakkelijk mee weg kom als je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtige outfit!
    Die van jou trouwens ook!
    Misschien moet ik die Bertha ook maar eens proberen voor mijn tiener. En een breiende buurvrouw zoeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi zeg! En zalig dat zo'n handeltjes nog bestaan:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt waar Saskia, wat een top-outfit voor een tiener! Super mooi. Ik wil nu stiekem ook een Martha om naartoe te kunnen, én een buurvrouw als de jouwe <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, prachtige outfit voor de dochter! Leve lieve buurvrouwen, ik wil er ook zo eentje :D De Bertha is zeker top, en iedere keer ik er eentje in corduroy zie wil ik er zelf ook zo eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar wacht je op hé! Met dit weertje moet het zalig zijn om dragen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts