(DON'T) make some noise ...

Ik steek het niet onder stoelen of banken ...
Met enige afschuw stel ik vast dat tieners steeds luidruchtiger worden.
Ze praten niet met elkaar, ze roepen naar elkaar.

Ik vrees dat bij ons op school de geluidsnormen elke speeltijd overschreden worden.
En dan heb ik het nog niet over hun 'agressieve' omgang.
Duwen, trekken, bij de nek grijpen.
Het komt allemaal zo alledaags over.
Ze zien er geen graten in om elkaar voortdurend te stompen, slaan en omver te trekken.

Eerlijk, ik twijfel dan ook aan mezelf, misschien ben ik wel de ouwe zaag die tegen niets meer kan. Maar ondertussen ontdekte ik dat het blijkbaar ook in andere scholen in sneltempo een probleem aan het worden is, dat ook anderen er last van hebben.
Meer zelfs, ook heel wat tieners blijken het er erg moeilijk mee te hebben.


Tja, dit gezegd zijnde, begrijp je wel dat ik enige terughoudendheid had om stof met als opdruk 'make some noise' te kopen 😆!
Toen ik dan de ene na de andere supercreatie zag passeren,
tja, dan was het toch maar een kleine moeite om mijn principes over boord te gooien 😏 ...

Toen ik in de herfstvakantie een namiddagje opname in de Stoffenkamer doorbracht, 
werd er tussen de opnames in ook 'gestaag' geshopt.
A rato van ieder uurtje een projectje werd door Helena voor mij van de rollen geknipt.


De sweater zat in een wip in elkaar.
Ik gebruikte nog een restje van dit projectje, wat maar weer bewijst dat een vakkundige stockering van alle stofrestjes af en toe zijn vruchten afwerpt.


Even overwoog ik nog om ergens boven de streep 'DON'T' te flocken.
Alleen zou ik dat 'esthetisch' minder mooi gevonden hebben.
Dus ja, gewoon mijn eigen principes verloochend ... omdat het mijn naaiprojectje ten goede kwam.



Het naaiproject werd goed gekeurd door de zoon!
Werd gesmaakt door de klasgenoten en door de muzieklerares op school!


Oeps, wordt ook danig gesmaakt door de dochter ...
Matteo, hou je spullen maar in de gaten!
Zolang er genoeg verse spullen in zijn kast te vinden zijn, blijkt hij ermee te kunnen leven.




Patroon: Rocco van Zonen 09
Stof: See You at Six van de Stoffenkamer
Idee? Ergens gezien ... maar 'k weet niet meer waar ... 







Reacties

  1. Haha, ik denk dat jij gewoon een tweede moet naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof om enkel die streep zo te doen!nu ben ik wel benieuwd hoeveel uren en hoeveel nieuwe stofjes je gebleven bent 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cool! Mijn zoon heeft ook zo een trui en jij maakt ook veel lawaai :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts