Basic white

Dit bloesje stond al jaren op mijn to-sew-lijstje.
Dit lijstje is lang en uiterst flexibel!
Ik denk dat zowat een kwart van wat ik zie passeren op instagram en blogland daarop belandt ...
Toen het enkele maanden geleden nog maar eens plots woensdag omstreeks 18 u was,
griste ik de bewuste Burda uit mijn kast en werden de jarenlange plannen al iets meer werkelijkheid.
Woensdag 18 u?
Ja, ik denk dat ik de weken het meeste tel op dat ogenblik,
al 11 jaar is dat het uur dat ik me stilletjes aan begin klaar te maken voor de naailes.
En elke keer schrik ik weer hoe snel die week voorbij vloog.
Af en toe moet ik op dat ogenblik snel snel een naaiproject verzinnen (niet dat dat een probleem is, vaak vertrek ik dan met een overvolle naaimand met 5 mogelijkheden).




Het bloesje zag er in de Burda 'gesofisticeerd' uit.
Burdataal, dat is toch iets apart!
Als ik had geweten hoe simpel het eigenlijk in elkaar zit,
dan had ik het bloesje waarschijnlijk al 4 jaar eerder gemaakt!



De voorste lappen zijn identiek en vallen gewoon over elkaar.
Losjes dus.
Toch even bekijken of er een topje onder moet als ik naar school ga.
Ik moet nog eens controleren wat er gebeurd als ik mijn linkerarm omhoog steek (om op het bord te schrijven hé).




Super content met mijn bloesje, maar toch lag het opnieuw enkele maanden in mijn kast.
Te wachte op het ideale fotomoment.
Ha ha, het leven van een blogster, het is me wat.

En nu hoop ik het nog even in de kast te laten liggen, want ondertussen geniet ik met veel plezier van het heerlijke weertje!

Het heeft wat weg van de rijping van een goede wijn :-) 




Patroon uit Burda april 2014
Witte crêpe



Reacties

  1. Oooh! Keischoon is dat bloesje! De perfecte stof ervoor, very sophisticated :) Welke module wordt het volgend jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds dit jaar volg ik naailes in Heule, ook op woensdagavond. Volgend jaar de module 'vrije tijd' ... maw veel vrijheid :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts