Freaky cool Frikka

Het menselijk brein zit vol sensoren.
Zo heb ik een uitermate goed werkende hongersensor, 
een niet zo goed geprogrammeerde sensor die me 's morgens en 's middags laat weten heel moe te zijn, om dan 's avonds totaal geen signalen meer uit te sturen ...
(Kan ook vice versa, dit meestal in de week).
De sensor die het volume in mijn oren moet regelen is ook wat verkeerd afgesteld, moet ik bekennen.
Vooral als ik me binnen de schoolmuren bevind, geraakt deze elke keer verstoord.
Loop ik door de speelzaal met enkele honderden 12 - en 13-jarigen, dan slaan alle lichtjes in alarm, maar laat ik een leerling antwoorden, dan geeft mijn sensor aan doof te worden 👂.
Bon, ik bezit sinds enige tijd een nieuwe sensor.
Een fibremood-sensor.
Het begint steeds met een wat nerveus en verlangend onbestemd gevoel dat er iets op til is,
dat duurt dan enkele dagen en wordt met de dag heviger.
En die signalen blijken steeds te kloppen.
Want na enkele dagen krijg ik elke keer een hoop foto's voorgeschoteld die dat verlangend gevoel meteen doen omslaan in een gulzig gevoel, gevolgd door keuzestress.


Want ook dit keer voel ik me aangetrokken door meerdere patronen.
Na een moeder-dochter bijeenkomst draait het er nogal vaak op uit dat mijn verlangende sensor nog even op de proef gesteld wordt door de moeder-sensor.
Je kent die wel, die waarbij je de blijdschap van je eigen kind boven je eigen blijdschap stelt.


En dus werden alle werken opgestart om de oudste dochter te voorzien van een nieuwe hoodie.
De Frikka vond ze meteen top! 
Ik diepte een hoog-blauwe lap sweaterstof op ... , want de niet zo goed werkende rationele stoffenquota-sensor deed krampachtig zijn best om mij op goede gedachten te brengen.
Alleen kon die sensor niet op tegen die moeder-sensor.
De dochter wilde namelijk, net zoals in het boekje, een kanariegele hoodie.


Ok, een kanariegele Frikka zou het worden.
We beslisten de kleinste maat te maken, een XS.
Weet je wat vele naaisters met een matig werkende rationele stoffenquota-sensor graag zullen lezen?
Er komt geen boordstof aan te pas!
Dus heb je nog een lap waar je maar geen passende boordstof bij vindt?
Frikka zal je niet teleurstellen.


Ik sloofde me uit om Frikka tot in de puntjes af te werken.
We vonden gele sweaterstof en perfect passend lint bij de Soldeur (ofte Wild van Stof).
Ik liet het ventje nog eens ringen slaan, dat was al even geleden.
Door het brede lint gingen we voor de grootste goudkleurige zeilringen van Prym.
Stevige verstevigen met een lapje katoen is hier de boodschap!


Ik had me de moeite kunnen besparen,
de dochter knoopt de trui helemaal op met het lint. 
Geen zeilring meer te bespeuren.


Sinds nieuwjaar ben ik de trotse bezitter van een Silhouette Cameo!
Die kreeg ik van mezelf voor mijn nieuwjaar. Nee, nee, van mijn moe en va, want ik kocht hem met mijn drinkgeld voor nieuwjaar 😀. Dank u moeke en vake!
Dus een flexje mocht niet ontbreken.


En daarvoor kreeg ik van de dochter carte-blanche.
De 'het-is-bijna-lente'-sensor fluisterde mij het idee in!

SUNSHINE ON MY MIND

De dochter is helemaal in de wolken van het model! 
Joepie, die zal gedragen worden ...

Nog wat praktische zaken!

  • Na een eerste pasbeurt knipte ik de boord weer los. Tornen was niet nodig, want we wilden de hoodie 5 cm korter.
  • Ik gebruikte 1,4 m gemoltoneerde sweaterstof van de Soldeur.
  • De Frikka heeft normaal een 5/6 mouw zonder polsboord. Leuk om opgerold de dragen, zoals je op de foto's kan zien. Wij beslisten om er uiteindelijk toch mouwboorden aan te zetten, omdat de stof ook wat dikker is, zal deze Frikka doorgaan voor een cosy warme sweater.
  • De Frikka kan je vinden in Fibremood 8 die vanaf vandaag in de winkel ligt of kan je ook online kopen.





Reacties

  1. Wauw de frika op zich is al de moeite maar die dochter van jou maakt dat pas helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel leuk als zo'n fotoshoot helemaal goed uitvalt. Het was nochtans een vluggertje :-)

      Verwijderen
  2. Ik genoot van je vertelsel en evenzeer van dochterlief die staat te stralen, knap naaisel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sarah! Leuk dit compliment te krijgen van de koningin van d e prachtige blogberichten! Als ik begin, denk ik het altijd kort en krachtig te houden, maar dan begin ik te schrijven, tja dan eindigt het vaak net andersom.

      Verwijderen
  3. Heel heel hééééél leuk! De trui, de blogpost én de foto's. De Frikka trok mijn aandacht ook, maar ik was niet overtuigd. Hoeveel sweaters moet je hebben??? Maar... ik begin overstag te gaan. Bedankt voor de aansporing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, hij is prachtig is dat knalgeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke versie! Geel zou ik zelf nooit kiezen, maar het staat haar super �� Mooie afwerking van de mouwen, lijkt me aangenamer dragen in de winter. Heb je hiervoor gewoon een stuk aangenaaid + elastiek aan toegevoegd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde in mijn post inderdaad vernoemen hoe ik de mouwen afwerkte, maar ben het uiteindelijk vergeten. Ik volgde het zelfde principe van de onderste boord. Ik zette dus als het waar een vrij brede mouwboord aan, die ik in de helft doorstikte en alleen in het onderste tunneltje dat zo ontstaat, stak ik een elastiek. Zou ik nog zo doen, vond ik zelf wel leuk.

      Verwijderen
  6. jawadde, dat is een geweldig schoon sweaterke
    die knappe dochter van je straalt... haar lach spreekt boekdelen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. As reported by Stanford Medical, It is indeed the ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh 19 kilos less than we do.

    (And really, it has totally NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING about "HOW" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "WHAT"...

    Click this link to discover if this easy quiz can help you decipher your true weight loss potential

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts