In a big big world swinging around in my Emilia-dress

Ik maakte nog eens een jurk (ondertussen eigenlijk al 2 jurken, één broek, twee shirts, één sweater en enkel hoofdbanden).
Ik ging voor de kuitlange Emilia-jurk die sinds vandaag staat de pronken in de nieuwste Fibre Mood. Kan je geloven dat Fibre Mood al aan haar 7de editie toe is?
Dat wil tegelijk ook zeggen dat ik al een hele hoop 'ik-wil-deze-ook-nog-naaien-projecten' heb.
Echt spannend, zo'n nieuw boekje waar ik één model al uit mag gaan maken voor de release van de uitgave. Ik koos Emilia, omdat ik de jurk zo mooi vond, maar ook de naam. Wil je even melig worden, luister dan tijdens het lezen naar dit. Ik kan niet aansprakelijk gesteld worden als je voor de verdere dag met een oorwurm zit 💬.





Deze Emilia-jurk haalde mij nog eens uit mijn comfortzone en dat is af en toe wel eens nodig. Het striklint in de hals vind ik echt mooi. Dat moet ook wel, want deze blouse pinde ik al in mijn beginperiode op Pinterest (kijk maar eens naar de datum van de uitgave) en bleef altijd rondhangen in mijn hoofd. OMG, ik voel het alweer tintelen, ik wil deze ook zo graag maken 😆. Snap je dat mijn hoofd ondertussen op een kledinggroothandel begint te lijken. Eén voordeel, ik hoef deze kleren nooit te strijken, ik hoef er niet te poetsen en de grote opruim, dat doet de tijd. Handig ... Niet?



De Emilia-jurk dan weer, ik viel op de versie met een tweede striklint in de taille, want je kan deze jurk ook helemaal luchtig maken zonder.  Het werd een jurk voor een prikje, want ik vond een coupon (een viscose van heerlijke kwaliteit) in 'In Den Beer'. Dit stofje was aanvankelijk ook een beetje uit mijn comfortzone. De kleuren vond ik meteen prachtig, maar zo'n patchworkprint, daar zou ik spontaan niet meteen naar grijpen.




 Nu de jurk af is, ben ik helemaal blij met dit stofje. Het werd in mijn ogen een hippie-jurk. Naar mijn gevoel komt de hippie-stijl steeds sneller terug (feit? Of vliegt de tijd voor mij steeds sneller???).
Ik ben ook wel blij dat de lange laarzen alweer terug zijn (geef toe, die bleven toch maar heel kort in de kast staan), al is het dit keer onder kuitlange jurken.


Nog even enkele feiten:
Aanpassingen? Weinig, de onderkant van de rugpas maakte ik aan beide kanten een halve cm breder en ik verlengde de jurk met 10 cm. Ik meet zelf 1,72 m. Ik maakte maat 40.
Voor een prikje? De jurk koste me 18 euro en toch is het stofje van mooie kwaliteit.
De nacré-knoopjes komen uit mijn voorraad.
Veel werk? Viel wel mee, alles verliep eigenlijk van een leien dakje. Doordat het een wijdvallende jurk is, zit de fitting meteen goed.
Kan het met minder stof? Volgens mij wel, ik had nog ruim 40 cm over!

Goede voornemens na deze jurk? Ja hoor, tuurlijk!
  • Ik maak deze jurk misschien nog wel eens met een gewone kraag om een andere look te creëren.
  • Ik moet meer uit mijn comfortzone komen.
  • Ik maak snel werk om eens al mijn andere naaisels op deftige foto's te krijgen ...
Ik ben zo benieuwd naar nog meer Emilia-jurken !!! Maar ook de andere patronen zijn opnieuw er g veelzijdig. Al eens kijken wat ermee gedaan werd in naailand op dit moment? Ga dan maar eens hier kijken: http://www.fibremood.com/nl/blog/link-party/linkparty-11


En een dikke merci aan de jongste dochter. Net een tand getrokken en dan toch een topfotograaf 👍!

Reacties

  1. Wauw, prachtig! En je dochtertje heeft talent voor het fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal haar jouw pluim overbrengen. Ze doet dat super en met de glimlach op het gezicht.

      Verwijderen
  2. Toen ik je sneak zag kon ik alleen maar denken "wat een foeilelijke stof". Maar écht hé. Ik kan niet zeggen dat ik nu op de eerste rij enthousiast ga springen maar het geheel vind ik erg mooi. Het staat je goed! Knap werk dus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Sarah! Bewijs dat ons kopke soms ook wel eens op een dwaalspoor zit ;-). Ik denk dat ik deze jurk veel zal dragen.

      Verwijderen
  3. Wow, jij staat hier prachtig mee! Ik zou bij die stof niet meteen denken aan een mooi kledingstuk (hihi, sorry), maar het werkt! Hippie, ja, maar dan wel een heel stijlvol geval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Dat is dus de drive achter dat naaien hé. Soms valt het keihard tegen en soms heb je het gevoel de eerste prijs gewonnen te hebben.

      Verwijderen
  4. Jawadde! Deze is prachtig.
    Die dochter v je weet hoe ze mooie kiekjes moet schieten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts