Zomerse Rosalie gaat naar linkparty#9 !

Zin om mee te gaan naar een linkparty van Fibre Mood?
Oh ja, zeker, elke keer opnieuw zie ik zoveel moois dat het telkens moeilijk is om te kiezen.
Vorige keer koos mijn agenda jammer genoeg in mijn plaats.
Geen gaatje meer tussen de drukke naaisels voor het vormsel van de jongste en onze reis te krijgen.
Dus dit keer had ik nog meer zin dan anders!

Alleen nog even twijfelen voor welk model ik zou gaan ...
Ik zag een Hugo met korte mouwen voor de MDH (T-shirts met lange mouwen zijn niet aan hem besteed), of neen, het wordt een zalig zomerse Poppy jurk voor de jongste (in een lange versie want dat heeft ze nog niet), of zou ik toch voor 'selfish sewing' gaan en mij een Joanne aanmeten?
Oh, Leonie, 'zag je die gebreide Lina top al? Waw, echt super tof! Zou dat niets voor jou zijn?' ...
Neen, dat doen we nu even niet, geen idee of ik met mijn breivaardigheden de deadline haal.
Zo'n Otis-shirt voor Matteo lijkt me ook wel leuk ... of zou hij daar te oud voor zijn?
OMG, die Robyn-jurk is zo mooi en stijlvol, dat zou wel eens eentje voor mij kunnen zijn!
Of toch maar een leuke basic Vita, daar heb ik zeker nog wel een stofje voor liggen!

En toen ging er één Whatsappje naar de dochter in Parijs!
'Wat denk je van deze jurk? Iets voor jou? Die Rosalie'
'Yep, dat zou ik wel dragen, ja!'

Voila, de knoop was doorgehakt! 

Of hoe één Whatsappje het antwoord kan bieden op uren twijfelen :-)

We kozen een heel donkerblauwe Vichy-ruit, gekocht bij Soie Unique.




Een oversized model, geen knopen, geen ritsen ... JIEHAA!
Maar onderweg toch wat gedownsized.
Om te beginnen kozen we toch een maatje kleiner dan haar borstomtrek voorschreef,
ik baseerde me daarvoor op een soortgelijke jurk die ze al heeft.
En tijdens het maken nam ik onder de oksels nog eens een ruime 2,5 cm weg (maal 4, want op elk patroondeel betekent dit ruim 10 cm minder).



Kijk eens hoe ze straalt!
Of dit nu komt door de jurk of door de fotograaf van dienst ... dat laat ik even in het midden ;-)



En dan kan ik nu weer beginnen twijfelen wat mijn volgende project wordt uit Fibre Mood editie 5.




Reacties

  1. Oh neen, toch geen vriendje/fotograaf ??Daar ben ik echt nog niet klaar voor 😱!
    Prachtige foto’s, dat wel 😉 (en prachtige jurk, moeder !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, toch wel en nee, ik was daar echt nog niet klaar voor... Ik zei aan iedereen dat ik daar nog geen 'draaiboek' voor had 😅(en nog steeds niet...) maar het went ... 🙂

      Verwijderen
  2. Comfortabel en toch stijlvol, hoe meer voorbeelden ik zie, hoe meer zin ik krijg om er ook een te maken! Aan het vriendjestijdperk wil ik nog niet denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van die ruitjes. Heerlijk retro. Olala, vriendjes, nee, nee, nog niet 😱🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat haar prachtig!! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts