Een bloesje met een extraatje



Al in het najaar maakte ik deze bloes in een roestkleurige crêpe. Het modelletje was me al enkele keren in het oog gesprongen en stond dus op mijn oogvlies gebrand. Ik herkende het meteen toen Mijke  (van Sew it Curly) haar shirtversie van dit patroon postte. 
Ik was onmiddellijk weg van die heel speciale mouwinzet en ook de wijde mouwen konden me wel bekoren.



De stof is er eentje uit mijn voorraad (ik gok op Mon Depot). Misschien een ietwat dikke kwaliteit, voor dit model.
Ik liet het rugsplit weg, dat is eigenlijk helemaal niet nodig omdat de halsuitsnijding breed genoeg is om er zo door te kunnen en ook de splitjes op de zijkant naaide ik niet. Ik hou er meer van om dit soort bloesjes in een broek te dragen. Zoals altijd maak ik uit Burda een maat 38 en daar moet weinig aan aangepast worden, de lengte van zowel bloes als mouwen werden iets verlengd, maar ik heb dan ook wel vrij lange armen.


De knoopjes werden in een blitsbezoek meegebracht uit 'de Soldeur', mooi hé!


Ik moet zeggen dat ik aanvankelijk twijfelde over deze uitgesproken 'ballon'mouwen, deze zijn extreem oversized en dit effect wordt bekomen door een combinatie van plooien en fronsen. Maar éénmaal ik deze bloes gecombineerd zag met één van de oudste stuks uit mijn kast, namelijk een donkerblauwe klassieke broek, was ik verkocht. 
Geloof het of niet, maar deze broek kocht ik nog voor ik kinderen kreeg (te weten dat mijn oudste dochter over enkele maanden 16 wordt ...). Ze zit me als gegoten. Ik herinner me nog dat mijn moeder mee was, zij was op dat moment nog diegene die aan naaien dacht en toen al zei dat ik deze broek niet mocht weg doen als ze ooit versleten was. Dan zouden we de broek uit elkaar halen om het patroon over te nemen ... Nog even wachten hiervoor, hoewel de stof nu misschien lichtjes begint te glimmen. Het is een broek van 'Dirk Bikkembergs', een aankoop die ik me dus niet heb kunnen berouwen. 


Deze foto's werden genomen begin maart, toen we op weekend waren, door mijn broer. Je herkent er ondertussen wel de kwaliteit van. Zo'n mooie foto's, haarscherp, dat ook, en dus heel even wennen dat er toch al wat tekenen van 'tijd' te zien zijn. (Vooral de leeftijd en ook een beetje vermoeidheid, maar dat komt ervan als je foto's laat nemen op zondagmorgen na twee gezellige familieavondjes ...).

Misschien kan ik dit bloesje volgende week nog één keer aan en dat hoop ik enkel nog zomerse spulletjes te dragen de volgende maanden :-) 




Reacties

  1. Wat een prachtige blouse! Zowel de kleur als de stijl vind ik je fantastisch staan. En ik geef je gelijk over de combinatie met de broek: topinvestering die dankzij deze blouse nu nog een rondje meekan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een mooie blouse, zowel de kleur als het model staan je echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die blouse is echt prachtig, net zoals de foto's!! Ik ben helemaal verliefd op die mouwen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts