We love Grand Hotel and Victoria !!!

Enkele jaren geleden hadden wij hier thuis een serieuze crush met Grand Hotel.
Deze Spaanse serie speelt zich af begin 20ste eeuw in een luxueus hotel.
Het moet één van de eerste series geweest zijn, waar we als gezin aan verknocht geraakten.

Afbeeldingsresultaat voor grand hotel serie

Als de mannen waarschijnlijk vooral te vinden waren voor de vele intriges binnen de familie Alarcón en de meerdere bedienden, 
waren wij meisjes in ieder geval ook heel erg onder de indruk van de prachtige kostuums.
Meerdere keren opperden we dat we misschien ook wel in die tijd hadden willen leven ...
Oh ja, en natuurlijk waren we ook serieus benieuwd hoe die zo wat onmogelijke liefde dus  dochter Alicia en die mooie bediende Julio zou aflopen.

💚💗💚

Dan kan je wel mijn crush begrijpen toen ik voor het eerste het Victoria-bloesje van Fibre Mood zag.
Een patroon waar mijn tienerdochter zeker iets zou voor voelen!



Enkele weken geleden werd ik uitgenodigd in het kloppend hart van Fibre Mood en daar zagen we alle modelletjes van de alweer derde editie van Fibre Mood.
We konden het zelfs niet laten om deze mooie stuks te passen ;-)
en het mag gezegd, er staan super veel modellen in die me kunnen bekoren!

💜💛💜

We struinden wat rond in de spiksplinternieuwe winkel 'In den Beer'.
Ja, ja, deze winkel met een traditie en eigenheid van al meer dan 7 decennia lang, vestigde zich in een nieuw gebouw ietsje verder dan de oorspronkelijke winkel! Mooi geworden hoor, ga maar eens kijken!




We kozen een witte soepel vallende crêpe en een heel fijne doorzichtige plissé met stipjes.
Het verwerken van de beide stofjes verliep aanvankelijk niet van een leien dakje.
De plissé had de neiging om uit te rekken en door te hangen.
In de winkel zei men mij de plissé horizontaal te verwerken, maar uiteindelijk bleek vertikaal een betere oplossing.
De crêpe is dan weer zo soepel dat ze heel moeilijk in de plooi gestreken kon worden,dat loste ik op door heel veel te rijgen.
Iets waar ik enkele jaren geleden keihard tegen op zag, maar nu begin ik toch de voordelen te zien!




En voor ik het wist, botste ik even later op een mintkleurig biokatoentje met een gouden streepje in de Soldeur.
Tja, of je nu één bloesje maakt of twee ... als je dan toch bezig bent.
Ik moet bekennen dat ik een luie-wijven-truc toepaste. 
Ik tekende een maat 36 en 40 uit, voor de meeste patroondelen deed ik dat slechts één keer. Ik werk dan met gekleurde balpen en knip/plooi de extra waardes voor de grootste maat gewoon om als ik de kleinste maat nodig heb.



Dit stofje verwerkte dan weer heel gemakkelijk,
maar éénmaal af, merk ik dat het stofje heel snel kreukt.
Ik kon het niet laten om in de bovenpas wat te spelen met de richting van de strepen.

De maat 40 zit me goed, maar bij een volgende keer zal ik er toch moeten aan denken de mouwen te verlengen.
Ik had nochtans een poging tot nameten gedaan, maar had er geen rekening mee gehouden dat door het fronsen aan de mouwboorden, de mouw verkort.

Die tienerdochter, die is tegenwoordig heel kritisch,
maar ik mag toch zeggen dat ze heel content is met haar nieuwe bloesje!
Het staat haar dan ook geweldig goed!




PS: Lijkt Grand Hotel ook jouw ideale 'binge-watch' serie? Wij doen hier niet aan Netflix, ik huurde gewoon de ene box na de andere in de bib! 




Reacties

  1. Supermooi! Oh en die serie,... dat lijkt me ook wel iets voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige foto's.... jullie stralen in die prachtige creatie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe mooi! Ik kom al helemaal in de sfeer! Prachtige stofjes en jullie staan allebei super met dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts