She reminds me ...

Het mooie weer van de laatste dagen is een meevaller.
Zo kunnen we onze zomerse spulletjes nog eens extra dragen voor we weer in dat ellenlange tussenseizoen belanden.
De jongste dochter is van het soort bij wie alles goed (heel goed, uiterst goed) gepland wordt.
Al dagen op voorhand bedenkt ze wat ze welke dag zal aandoen.
En als Frank (of is het Sabine) er dan eens naast zit,
dan kan dat wel eens voor een stressmomentje zorgen.


Bij deze kwam haar ananasrokje (met bijhorende haarlint) nog eens uit de kast.
Het rokje maakte ik uit een heel dun stofje met gouden ananasjes.
Als elastiek herken je de mooie sierelastiek van SYAS.
De beide bracht ik mee van 'In den Beer' in Harelbeke.


Ik naai hier zeker nog regelmatig, maar ik beken dat heel wat van mijn maaksels niet meer op de blog verschijnen.
Tijdgebrek en vaak ook tegenzin om 'het model' voor de lens te krijgen, zijn de boosdoeners.
Dit keer was het anders,
kwam ze zelf vragen of ik het rokje eigenlijk al geblogd had?
Neen dus, en ze kreeg papa bereid om fotograaf van dienst te zijn.
Bij zoveel goede wil laat ik me dus ook van mijn beste kant zien door een blogberichtje te schrijven.


Het naaien verliep vlotjes, hoewel ik vaak moeilijk kan beslissen hoeveel stof ik in de breedte wil gebruiken.
Doordat het stofje zo dun is, gebruikte ik vrij veel stof (net niet twee keer de stofbreedte) en dat is me goed bevallen.
Ondanks dat het stofje een beetje doorschijnend is, heb ik het niet gevoerd, 
want door de vele rimpeltjes is het rokje zelf niet doorschijnend.




Het zoompje streek ik heel smal en na vele jaren hardleers, ben ik de laatste tijd meer te vinden om eerst te rijgen.
Eigenlijk is dat veel minder werk dan ik altijd denk. 
Ik rijg dan wel met een supergrote steek ... ;-)
En het stikken, tja, dat gaat dan van een leien dakje hé!


Fijn dat je nog eens kwam meelezen!





Reacties

  1. prachtig setje!
    Ik duim mee dat het nog héél lang mooi weer mag zijn/blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! De perfecte hoeveelheid stof om te zwieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi!!! Je hebt haar duidelijk heel blij gemaakt met dit rokje!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts