Preppy cool

Hé, hé, ik ben op dreef, al zeg ik het zelf.
Ik schrijf (bijna) elke week weer een blogpost ...
Allez, ga het nu niet natellen, want het klopt niet exact.
Toen de laatste LMV in de bus viel was ik echt wel content.
Heel wat leuke modelletjes,
ik kon al direct enkele favorieten aanduiden
en daar was zeker het Oona-jurkje bij.
LMV omschrijft dit als een jurkje,
in mijn ogen is dat toch echt wel een 'overgooier'!
Maar misschien is de redactie van LMV te jong om nog bekend te zijn met het begrip.
Ik herinner me het toch zeker nog uit mijn kinderjaren :-)



Ik was duidelijk niet de enige die viel op deze Oona,
ik zag al heel wat mooie versies passeren.
Het werd nog even spannend of ik ook een 'go' kreeg van die jongste van ons.
Laat ons zeggen dat die juffrouw er nogal een mening op begint na te houden.
(Of is het eerder haar vriendinnengroepje waar alles van naaldje tot draadje wordt besproken ...)




Ze twijfelde nog eventjes over het voorgestelde stofje.
Deze ruime lap tikte ik jaren geleden in de kringloop op de kop.
Altijd super mooi gevonden,
maar tot op heden had ik helemaal geen idee wat ermee te maken.
Het stofje voelt eerder warm aan, is soepel en heeft helemaal geen 'rek'.
Ideaal voor deze Oona.



Ik begon eraan op een gezellige naaidate waar ik onverwachts op werd getrakteerd door deze dame!
Toeval of niet, maar ook zij was er meerdere versies aan het 'assembleren'.
Erg veelzijdig, hé, dit model!
Het was er zo gezellig dat ik al van in het begin mijn eigen ding begon te doen zonder dat ik het door had.
Niet de werkwijze volgens LMV dus, 
de blinde rits gaat bij mij tot aan de bovenkant van de tailleband waardoor het eerste knoopje al overbodig werd.
Ook de twee andere knopen 'skipte' ik. 
Ik ben niet zo'n fan van die loshangende flappen onder de knopen.
De bretellen naaide ik met de hand vast op de juiste maat aan de binnenkant van de tailleband.
Wanneer nodig kan ik deze makkelijk wat 'langer' afstellen.


Om de 'preppy' look af te maken, naaide ik er een bijpassende Bobby bij.
Ik leefde me uit met enkele accenten uit de stof van het rokje!
Heel leuk om dit bloesje te naaien, hé Ann (@De Kinnekes Cloots)
Bij mij zit het tunneltje voor het lintje dan wel aan de juiste kant ... 
alleen is die jongste van ons beslist,
het strikje komt er niet.
Pfffff, jammer.
De laatste weken al dikwijls dit gevoel gehad, 
wat ik super vind, wordt door die dames afgeschreven ...


Met de kniekousjes scoorde ik dan weer wel,
aanvankelijk was ze niet van zins om er te dragen.
Maar kijk, dit kreeg ik er wel door!



Deze Bobby staat ook 'cool' op een skinny jeans.

Die jongste van ons, geen verbeelding te kort, ook niet als het op poses aankomt :-)

Zelf zal ik volgende week af en toe naar haar poses komen piepen ...
een weekje op bosklassen.
Zij ziet het zitten, wij zien het zitten, maar toch heb ik dan van die momenten ...


Reacties

  1. 2 in 1. Prachtige combinatie van lmv patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dit is echt een toffe combinatie! Het donkerblauw van het bloesje past perfect bij de overgooierstof en de paspelaccentjes maken het helemaal af. Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi! echt topstof zeg! En ik ben ook geen fan van die loshangende flappen van die bretellen. Jouw versie is veel beter zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt waar de enige echte mooiste Oona die ik tot nu toe gespot heb ! (want tot nu toe was ik er nog nooit wild van) (en ik moet hier dringend eens wat gaan bijlezen precies !)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schoon gerief heeft die dochter erbij seg, en zo ben ik lekker niet de enigste zonder lintje :-)... ik ben ook nog op zoek naar een stofje voor de Oona!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh waw, ik ben zo fan! Dat bloesje is er gewoon voor gemaakt - yep, ik snap de ironie van die opmerking ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts