# Raven jurk #Voel je vrij!

'Goed nieuws!', zei de naaijuf, bij de opening van het nieuwe naai-jaar.
'Dit jaar kreeg ik staalkaarten van mijn cursiste!'.
De cursiste die bij Terre Bleue werkt en die ik helemaal niet ken, maakte staalkaarten van de stofjes van vorig jaar.
'Tja, goed nieuws ...' dacht ik.
Ik heb natuurlijk wel al een redelijke voorraad stofjes.
Dus nog een stofje bij, ik dacht dat er niet onmiddellijk een behoefte was.
Die woensdagavond in september was het trouwens snikheet en had ik eigenlijk nog geen idee wat het nieuwe winterseizoen in petto had.
Ik hield me in!
Er werd slechts één lapje besteld.
 De Raven jurk uit LMV, die was blijven hangen!



Een week later waren de staalkaarten opnieuw beschikbaar ...
Om één of andere reden was de behoefte een heel stuk groter en kon ik me niet zo inhouden. 
Ik bestelde nog 3 stofjes bij ...
Voer voor psychologen!

De Raven jurk is zo leuk om te maken!

Echt een jurk voor beginners.
Er komt geen rits bij kijken en het jurkje zit zo losjes dat er van echte 'fitting' geen sprake is.



De Raven jurk is super om te dragen.
Lekker los!
Ideaal voor op de fiets.



De Raven jurk is helemaal IN met die losse fit.
Ik hou ervan.
De dochters houden ervan. 
De man houdt er niet van.
Dat kan hé!



De Raven jurk heeft zelfs een handige dubbele voorzak.
Hoewel die natuurlijk niet voor echt gebruik is bedoeld.




De Raven jurk heb ik niet gevoerd.
Ik wilde het wel doen, maar had niet direct de juiste voering in huis en de deadline waarop ik de jurk wilde dragen was te kort bij.
Ik draag er wel mijn losse onderjurk onder,
want een jurk MET onderjurk valt echt veel mooier.



De Raven jurk zat meteen perfect (ik nam maat 38), 
maar ik verlengde met 13 cm 
(waarvan ik nadien 4 cm als zoom omstreek)!
Stel je voor dat ik dat niet deed ???
Dan stond ik daar niet zo op mijn gemak :-)




Duhhhhhhh, zie je het ook?

Reacties

  1. Ooo keimooi! Meteen naar nummer 1 van mijn to sew-lijstje gekatapulteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, dan stond ik daar niet zo op mijn gemak :D Mooie jurk en tof stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof kleedje seg, maat 38 zegt ge? ok ja dan ga ik er ook eens voor moeten gaan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik dat zo zie en lees, moet ik deze ook wel maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik nam die vorige week over en piekerde er ook over hoeveel cm ik er bij zou doen om daar zo op mijn gemak te staan ;). Ik dacht aan tien, maar ik ga er wellicht nog wat bij zwieren #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie jurk en prachtige stof, wat een diep diep kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwh! Super mooi kleedje en het stofje is prachtig!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg, staat je goed! Ik was tot hiertoe niet helemaal overtuigd van de Raven jurk, maar nu ik jouw ervaring lees ga ik het er toch eens op wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou er ook van! De raven staat hier ook op de naaiplanning! Bedankt voor de verleng tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die jurk staat blijkbaar bij velen nog op de planning! Hé grappig, bij ons kan je ook die stofjes aankopen in de naailes. Ik heb voorlopig kunnen weerstaan aan de drang gezien mijn stoffenvoorraad. Jouw versie vind ik wel héél mooi, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed dat die staalkaart nog eens meekwam. Als uit die stofjes allemaal zo'n toffe kledingstukken worden gemaakt is je garderobe gezegend!
    Meestal weten mannen toch niet zo veel van mode...
    Ik onthou: toffe jurk, wat verlengen en er dringend zelf aan beginnen (stof ligt al klaar)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ik de enige die twee linkerarmen op de laatste foto ziet? Je jurkje ziet er heerlijk uit, ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Creepy hé! Iets met de instelling van het toestel ...

      Verwijderen
  13. Mah zo mooi ! Heb jij de hals aangepast ? Ik denk wel dat ik een dieper décolté zou nemen, maar das uiteraard ook waar je je goed bij voelt :-) En die zakken, ga ik ook weglaten, aangezien ze toch geen enkel nut hebben :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb de hals niet aangepast. We vonden hem redelijk diep op de foto's van LMV, heb dus even overwogen om hem wat minder diep te doen, maar deed het uiteindelijk niet!

      Verwijderen
  14. Man man wat staat die je beeldig. Dat patroon ga ik ook eens opzoeken.
    En we hebben echt nooit genoeg stof ....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts