Love blue boys

Als eeuwige twijfelaar stond het naaien al vele weken op een laag pitje. Om de eenvoudige reden dat het radertje in het hoofd alle tijd te spenderen had (heeft) aan andere beslissingen hier thuis. Beslissingen over een meer definitieve inrichting van ons huis.
En dan heb je plots zo'n dag waarin je het niet meer kan houden, er moet iets geproduceerd worden. Liefst een snel-resultaat-project. Een project dat je al in de vingers hebt. Iets waar je voldoening aan zal hebben.
Het was zo'n dag waarop alles vanzelf in de plooi viel. Ik haalde het laatste stuk van een eens grote lap donkerblauwe sweaterstof van de stapel. Het eerste deel schoof ik door naar een naaivriendin die dringend op zoek was naar zo'n lap. Ze maakte er een meer dan toffe sweater uit voor de volwassen zoon. En het restje van haar project viel in mijn handen. Net genoeg voor een voorpandje. 
Inclusief enkele snippers van hier en daar ...
En met die snippers ging ik me uitleven. Een biesje hier ... een boordje daar ...



Ik beken, ik was zot content. Gelijk een klein kind. En dat voor een donkerblauwe sweater ... Feel good ... Die sweater ging de week nadien tientallen keren door mijn handen ... 
Je kan dat zot noemen. Of juist heel schoon ... content zijn met een minuscule verwezenlijking ... Met het stralende gezicht van de zoon, trots op zijn nieuwe 'cocoon'-trui! Blij met de super zachte binnenkant. 




En nu kan ik de foto's hier ook delen. Want daarvoor moet ik tegenwoordig ook wat geduld hebben. Die 10-jarige, die heeft wel het één en ander te doen. Is niet altijd thuis als ook het zonnetje van de partij is. 







Gisteren was de ideale dag. Een dagje met nog net enkele uurtjes zalige zon aan zee, een beetje shoppen met een jarige dochter en een avondje herenbasket in Oostende.


En dan gooi ik me nu bij het jong volk. Filmpje meepikken op de matrassen. En ik mag er nog steeds bij. Daar moet ik van profiteren!


Happy Birthday, Leonie! 


Ik gebruikte opnieuw het aangepaste Leonora-patroon uit LMV, waarvan ik de halsuitsnijding iets aanpas voor de kraag. Er zit al een volgende versie in mijn hoofd, misschien neem ik wel eens enkele foto's van het maakproces ;-).



Reacties

  1. Zo'n comfy trui ! Die zal hij slijten ... ik geef het je op een blaadje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die gewafelde stof is ideaal om de saaie donkerblauwe sweaterstof een boost te geven. Mooie snit ook, schoon getailleerd. Ooh en matrassen voor de TV, chips, zalig, gelukkig dat ge der nog bij moogt zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze sweater zou ik voor mijn eigen grote zoons ook nog maken, super mooi!
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, ik keek hem ook af uit de volwassencollectie en maakte een soortgelijke voor mijn man: http://issews.blogspot.be/2014/11/de-eerste-keer.html

      Verwijderen
  4. Wauw heel mooi gedaan! Die oudste zou dat hier ook nog kunnen gebruiken.
    Nog een dikke proficiat aan de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, een 'super-sweater', nog mooier om te zien 'gedragen' dan zo vlak op tafel in de klas...
    Dit zal ongetwijfeld zo'n trui worden die na het wassen niet lang in de kast blijft,... of er haast nooit in raakt...!!!
    Mooie foto's daar in het zonnetje.
    Dikke zoen voor Leonie, PROFICIAT !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk. Ik kan ook zo content zijn van een simpel stuk. Deze is echt héél mooi. Op het eerste zicht een doodnormale sweater, maar die details, maken hem af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben alleszins vrééd geïnteresseerd in een mini handleiding ;)
    --er is nog veel plaats in die kast voor schoon gerief-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mevrouw Khadetjes neemt me de woorden uit de mond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moh, zo'n toffe sweater! Simpel, maar perfect met al zijn details. En het zijn ook zulke stuks dat hier gewoon het meeste uit de kast komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige trui en zo'n mooie afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hieperdepiep voor Leonie, en een dikke hoera voor trots zijn op je eigen naaisel, zo hoort dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele gave trui en gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou ook graag weten hoe je dat doet, die hals aanpassen en zo'n kraag maken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi! zou hier perfect passen in mijn sweatermissie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog een gelukkige verjaardag, Leonie!
    En wat een coole sweater inderdaad, lijkt me heerlijk om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts