Yellow submarine ;-)

Ik startte dit schooljaar met een jurk in de naailes. Terwijl iedereen vlijtig werkt aan een mantel, laat ik dat werkstuk nog even in de wacht. Het zou nochtans nog moeten, maar anderzijds maakte ik er al eentje vooraf ...
Het stofje had ik al van vorige winter. Het is een gele elastische en vrij dikke stof van bij Mon Depot. Ik vermoed dat het er eentje was van Lucy has a secret, maar dat ben ik niet meer zeker.


Het patroontje haalde ik uit de knipmode. Er staan 2 versies in van deze jurk en ik wilde een combinatie van de beide. Lange mouwen (zo lang als ik nog uit mijn stof kon krijgen), bestikte naden (maar niet allemaal), een V-insnijding (die ik iets minder diep maakte ... ra ra)  en een afzonderlijke strook onderaan. Dat laatste werd niet helemaal wat het moest worden, ik knipte in een verstrooide bui een naad op middenvoor ... jammer, maar hier valt mee te leven ...



Een meevaller, doordat de stof elastisch is, kon ik de rits achterwege laten. En nog een meevaller, het stofje is best wel dik en dus warm. En dit is ook de reden voor de niet al te diepe V vooraan, ik wil er in de winter nog 'discreet' een warm hemdje onder aankunnen ;-)




Tja, en het is geel hé. Ik weet het, een beetje een kanariepietje (zei Germaintje lachend) of eerder een 'gele duikboot' ... Volgens mijn medecursisten sta ik wel met deze kleur. Maar officieel is dat nog nooit 'getest'. Misschien moet ik dat eens doen, zo'n kleurenanalyse. Maar dan zorg ik wel dat ik dit doe als ik de nacht voordien wel op de normale uren mijn bed heb gezien (wat vorige nacht niet is gebeurd ...).



Met deze blauwe kousen die ik nog liggen had, vind ik het retrogehalte hoog. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar 'bordeauxkleurige' kousen (zie mijn schoenen) of heeft iemand nog een andere tip?



Klaar om aan de herfst te beginnen. Eentje om veel te dragen, want 'fietsvriendelijk'!

Reacties

  1. Ooo mooi! Dat had ik nooit gezien in dat Knipmodelletje, jij duidelijk wel. En inderdaad, Lucy-stoffen zitten super, ik heb ook een paar Lucy's in de kast hangen: 200% comfortabel. Dit jurkje zal je dus niet veel aan de kapstok laten hangen, voorspel ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het geel staat je heel goed hoor! Leuke jurk..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me een super leuk kleedje om te dragen! En ik vind dat geel ook heel mooi! Kan ook mooi bij heel wat herfstkleurtjes toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat nu submarine?! Nee nee, hoogvlieger deze! mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een prachtige jurk, en super met de blauwe panty! Zet 'm even op mijn Pinterest bord, voor ooit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om op je pinterest te staan ;-)
      Als je er ooit aan begint, laten zien hé!

      Verwijderen
  6. Prachtig, Saskia! En lijkt mij idd. super comfy!
    Ik denk dat pantys in de kleur van de schoenen ook heel mooi gaan zijn, evt. met een figuurke in: Veritas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, je staat er super mee! Ik vind de blauwe kousen eronder ook heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie jurk! Moet ik zeker eens bestellen! Het geel staat je bovendien prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. moh schoon zeg! En ik geef toe, met bordeau kousen zou i kdat maar half zo schoon vinden. Ik vind geel en bordeau niet echt een match. Maar dat geel, dat staat jou prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi! maar niet daar de ikea gaan als je de blauwe kousen aandoet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou nog een goeie actie zijn, kleed je in de ikeakleuren en krijg ....% korting! ;-)

      Verwijderen
  11. Ik vind het wel cool, zeker zo met die contrasterende kousen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat geel staat super! Van kousen heb ik geen verstand, maar iets donkerder geel lijkt mij ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat geel staat je geweldig goed!
    Ik vind de combinatie met de blauwe kousen heel tof hoor...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts