Tienertop

Yep, er komt hier nog een shirt voor de oudste tiener in huis.
En dat is voor mezelf wel een beetje vreemd.
Want eigenlijk hoorde ik mezelf de laatste tijd al een paar keer zeggen dat ik niet meer naai voor die oudste tiener.
Dat ze het altijd heel mooi vindt, maar dat het uiteindelijk in de kast blijft liggen.
En toch show ik hier nog maar eens een shirt voor de oudste.


Waarom?
Omdat ik met een shirt nog altijd redelijk op 'veilig' speel.
Deze draagt ze meestal wel.
Hoewel ik deze Georgia-trui al anderhalve maand niet meer uit de kast zag komen.
Vraag me niet waarom ...
Ik hoorde haar, denk ik, iets zeggen in de trend van 'te koud' met het rokje momenteel ...
of was het een andere keer iets van 'te chique' om gewoon als sweater te dragen...

Tja, niet te peilen op die leeftijd ...


Dan doe ik het toch voor die blik.
Ze ziet er toch blij uit, hé, met haar nieuwe shirt?

Het stofje kan haar in ieder geval bekoren.
Jullie kennen het nog wel als eentje van 'chat chocolat', eentje dat bij mij net 'iets' langer in de kast blijft liggen dan een gemiddelde naaister.
Maar nog steeds mooi hé.



Het model is eigenlijk een 'vroege' Rumertop.
Het leek me op het lijf geschreven voor onze oudste.
Zoals tegenwoordig wel vaker gebeurt, nam ik eerst een foto van het model uit het boekje om thuis de goedkeuring te vragen.


Ik kreeg een 'go'!
Dit modelletje heeft wel net iets meer details dan de Rumer.
De schouders overlappen elkaar, ideaal om er een koperkleurig paspeltje tussen te verwerken om dit schouderdetail te benadrukken.
En het heeft ook koordjes in de zijnaden.
Vind ik wel eens een leuk extraatje.


Trots op mijn meid!
Ze kreeg een 'nieuwe' look, er ging een heel eind van haar lokken en ze is er blij mee!



Wat doen wij die kinderen toch aan ...
Echt waar, op haar blote voeten naar buiten ...
'Is niks, mama'. Schoenen aan doen, dat is VEEEL erger ;-)


Reacties

  1. De frulletjes aan de mouw zijn minder mijn ding (ik hou gewoon niet van frulletjes), maar WAT een mooie bloes! Die hals is prachtig, en het koper detail maakt het helemaal af! Die touwtjes in de zijnaad zijn ook de max. Ik duim dat hij niet in de kast blijft liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ze zijn inderdaad niet te peilen. Hier wordt ook altijd hetzelfde gedragen, ongeacht de vele oh's en ah's bij bepaalde naaisels. Ik snap het ook niet!
    Ik heb dit stofje trouwens ook nog liggen! En de top is naar mijn mening heel geslaagd: dat koordje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Wat een knappe jongedame!
    Die hals is idd prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mooie dochter zeg ...en een super leuk topje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Koordje is leuk, kleur zou hier minder in de smaak vallen ... Tieners, i give up ! Starten we een zelfhulpgroepje met glaasjes witte wijn (mag ook Gin-tonic zijn) en taartjes :-D ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gemaakt en dat bronzen detail geeft het ook nog dat ietsje extra. Ze staat er prachtig mee, hopelijk komt deze wel vaak uit haar kast. ☺

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts