Chessie top + Kristy rok = a match made in heaven ... ook voor mij ???

Hoe ik voor de tweede keer 'ongepland' eenzelfde outfit maakte ...
De vorige keer maakte ik een Kristy rok uit stofgebrek,
deze keer maakte ik een Kristy rok uit een teveel aan stof!

Het plan was een Chessie top.
Omdat ik dringend toe ben aan enkele makkelijk zittende truitjes, 
jeans + trui = ideale schooloutfit !
En omdat ik de smaak te pakken kreeg bij het zien van deze 5de Chessie top van Bieke!

Ik bestelde een eerder klassiek stofje bij Mon Depot.
Omdat de stofbreedte nogal smal is, bestelde ik een ruime lap.
De stof is van een prachtkwaliteit,
heel mooi, stevig en zacht (even zacht als het prijsje) !

Ik paste het patroon van de Chessie wat aan ...
Er ging in de hoogte 11 cm bij, de mouwen verbreedde ik op aanraden van Bieke met ongeveer 2 cm en maakte ze 6 cm langer dan voorgeschreven, de halsuitsnijding maakte ik iets minder breed.
De versie die ik twee jaar geleden maakte, wordt ondertussen gedragen door de jongste als 'coole' dansoutfit. 
Daar zie je dat de oorspronkelijke halsuitsnijding (toch zeker bij kleine meisjes) breed uitvalt.

Wat doe je dan als blijkt dat je dit keer te veel stof bestelde?
Dan waag je je aan een kledingstuk waarvan je altijd dacht: 'Waw, mooi, maar niet voor mijn lijf.'
Dat gevoel had ik elke keer ik een Kristy rok zag (en ook zelf maakte voor de oudste dochter).
You'll never know ... ofte 'Wie niet waagt, niet wint' ... gaat ook wel eens door mijn hoofd.
Veel risico nam ik niet,
de kans dat ik ooit nog een kledingstuk uit de restjes zou maken was klein, 
en belangrijk, veel tijd neemt zo'n rok niet in beslag!


Aanschouw mijn 'streepjesoutfit' ...
Mijn dochters zijn voor, maar ik kan me goed inbeelden dat je dit gevoel niet met hen deelt.




Zelf ben ik toch wel positief verrast.
Ik denk dat ik de outfit zal dragen op zijn geheel.
Toch zeker één keer ;-) en dan zien we wel of ik me er goed in voel.


Of misschien zelfs twee keer ... een keer met sneakers en een keer met pumps ...





'Mijn studentjes' hebben blijkbaar een uitlaatklep nodig,
er werd wat afgelachen toen mijn 'fotobomber' aan de slag ging :-) .


Oh ja, na het maken van de Chessie bleek ik te veel stof op borsthoogte te hebben, 
dat loste ik op door in de kromming onder de armen ongeveer anderhalve cm weg te nemen.





Reacties

  1. Ik vind dit geweldig tof, en ik heb de stof ook. Wat een ontzettend toffe kwaliteit he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel mooi, een zeer geslaagde outfit!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Een mix tussen klassiek en sportief, ik vind het echt wel kunnen hoor! Aandoen en fier zijn op je combinatie'ke! Tof dat ik je kon inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je echt supergoed, geen twijfel mogelijk. Ik houd ervan, kokerrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super tof en sportief! Het staat jou echt wel zo'n klassieke, sportieve outfit, ideaal stofje ook! Ik ben inspiratie aan het opdoen:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts