Geïnspireerd en gekopieerd!

Deze outfit valt onder de noemer 'ongepland'.
Een beetje ongepland ging ik gisteren met de 2 meiden winkelen.
Een hele tijd geleden dat ik me nog eens in 'primetime' begaf in een winkelcentrum.
Al gauw herkende ik enkele gelijkenissen met een bezoek aan een pretpark.
Er waren dus heus wel enkele 'pretmomenten', 
maar eigenlijk bedoel ik vooral hoe het er af en toe aanvoelde (noem het eerder 'crime time').
Het begon al bij het binnenrijden van de ondergrondse ...
aanschuiven.
Dat het nogal druk was in sommige winkels, dat behoeft geen tekeningetje, denk ik.
De meiden waren wel in hun sas en bewogen zich moeiteloos in de drukte.
Zagen af en toe iets wat hen kon bekoren en nog veel meer wat hen niet kon 'boeien'.
('Dat boeit niet' werd hier een veelvuldig gebruikte uitspraak sinds thuiskomst van chirokamp.)
Een pasbeurt in een pashokje zag ik echt niet zitten.
De rijen waren zo lang, dat de bordjes 'vanaf hier wacht u een half uur' geen overbodige luxe zouden zijn.
Dus beperkten we ons tot het passen van enkele bovenstuks.
Je moet al erg vol zijn van een kledingstuk om het ook te kopen,
want ook aan de kassa's wachtrijen (laat dit nu niet echt een nadeel zijn, als je met jonge meiden gaat winkelen :-)  !).
Uiteindelijk verlieten we de strijd met slechts drie stuks voor 2 meiden.
En de mama dan?
Ach geen probleem, ik nam veel in me op ... die winkelcentra lopen niet weg hé!


En nu komt mijn snelle bijdrage.
We kochten voor Lucia een 'cutie' rokje.
Lucia behoort tot het soort 'eeuwige twijfelaar',
maar we moedigden haar aan en ik beloofde haar er snel een rood truitje bij te maken.




Dat 'snel' een rekbaar begrip is bij de mama,
dat weet die jongste wel.
Maar dit keer verraste ik haar.
Terwijl zij een aflevering van één van de populairste talentenjachten aan het inhalen was,
produceerde ik haar een bijpassende sweater.



En hier werd ik dus geïnspireerd door Griet en deed ik een kopietje!
Mag toch hé?


We zijn supertevreden met het resultaat en ik kreeg al onmiddellijk een bestelling van Leonie :-)
Ik ben blij dat rood weer mag.
Tot enkele jaren geleden was ik ervan overtuigd dat rood altijd in de wintercollectie zat.
Toch dacht ik even dat die rode lap punto di roma (die ik vermoedelijk bij Mon Depot kocht) nog vele jaren zou liggen verstoffen onderaan de stapel.
Maar kijk, rood mag weer!
Dat leerde ik gisterennamiddag!!



Ik kan me al weer beginnen oppeppen voor een volgende strijd in de drukte ...
Winterschoenen dringen zich op.




Reacties

  1. Hele mooi kledij ! Winkelen op zaterdag is inderdaad eerder crime time dan prime time, dat wordt hier dan ook zo vaak mogelijk vermeden. Fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een kopie nemen mag natuurlijk steeds & nog fijner als je de eigenaar vermeld ;)
    prachtige creatie... ze straalt!
    winkelen op zaterdag doen wij ook niet zo graag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat is Lucia ineens groot! Een echte dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat noemen ze het ijzer smeden wanneer het heet is! Ze staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och zo schattig!
    En ja, dat mag vind ik, kopiëren of geïnspireerd geraken. Ik ga dat truitje ook nog maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die rekbaarheid... Zo herkenbaar ;-). Prachtig dat rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "pikken met uw ogen mag," zegt ons mama altijd!
    dus ik ga dit ook nog namaken,
    fantastisch gedaan!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé, die uitspraak kende ik niet! Wijsheid die ik zal onthouden!
      Ik kijk al benieuwd uit naar nog een versie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts