Mijn zomerjurk kreeg een betekenis

Vakantiekriebels, dat doet wat met een mens!
Als ik enkele weken voordien overtuigd ben dat mijn kleerkast nog voldoende gevuld is om de zomer door te komen, krijg ik steevast enkele weken voor onze reis het gevoel dat ik toch dringend nog enkele zomerse stuks moet voorzien.
Een gevoel waar ik gedwee en met plezier aan toegeef!
Dus begon ik enkele dagen voor onze reis nog aan een zomerjurk en enkele topjes.




Voor het jurkje koos ik een losvallend model met aangeknipte mouwtjes en een rugdecolleté.
Een jurk die zo in elkaar steekt. Het enige wat het maakproces wat verlengde was de twijfel tussen wel of niet met 'kijkgaatje' vooraan.
Uiteindelijk besliste ik er toch eentje te voorzien, zodat het ook luchtig zou ogen op de voorkant.



De jurk zit zalig! 
Een zalig stofje, als je het mij vraagt.
Een hele soepele crêpe die je zo met de hand uitwast en een uurtje later weer aantrekt zonder te strijken.
De opgeplooide versie heeft misschien het volume van een keukenhanddoek.


Het jurkje voldeed perfect aan de verwachtingen.
Dit jaar gingen we onze tent op slaan in Calella, op 30 km van Barcelona, de ideale uitvalbasis om deze laatstgenoemde stad te ontdekken.



Barcelona, een stad die bruist, die geurt naar zon en zee, cultuur en creativiteit, levendig en frivool, ja ook heel druk ... zo zit Barcelona sinds enkele weken in mijn herinneringen opgeslagen.
We genoten met het hele gezin van de bezoekjes aan Barcelona!


Maar sinds donderdag werd het ook één van de steden waar een zinloze daad gebeurde waar nadien zoveel onschuldige mensen levenslang de gevolgen van moeten dragen.
Ik was deze vakantie in Parijs en in Barcelona, geen enkele keer voelde ik me er op mijn ongemak, neen, 'Ik ben niet bang' past nog steeds bij wie ik ben.
Maar voor de vele slachtoffers en familieleden kan dit toch niet meer het geval zijn en dat raakt me wel, heel erg zelfs ....
We liepen twee weken geleden nog op de 'Ramblas' ...


Mijn gedachten zijn bij de stad, de slachtoffers en hun familieleden, ja zelfs bij de ouders en familie van die oh zo jonge mannen die zoveel haat in zich dragen. 
Hun leven is ook getekend.
Hoe kan het toch? 
Dat jongeren die opvoeding en educatie krijgen zo'n enge gedachten krijgen??

Mijn jurkje zal ik dus in mijn hart ook altijd koppelen aan deze tragische gebeurtenissen ...
in een wondermooie stad met hele mooie mensen ...

xxx





Patroon jurk: Burda april 2016
Stof: Terre Bleue



Reacties

  1. Super mooi! Staat je prachtig en lijkt mij inderdaad luchtig en zalig om te dragen. Heb ze meteen gepind.
    Het doet toch wat om die foto van de Ramblas te zien.
    Maar inderdaad we mogen ons niet laten afschrikken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die jurk. Mooi rug-en nekdetail.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie jurk, niet te vatten die terreur en het blijft maar duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van je jurk! echt tof!
    En zoals je schrijft... niet te vatten wat mensen elkaar kunnen aandoen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey hey... Ik heb nog een naaivraagje voor jou. Kun jij mij even mailen op vandeputte.maje@gmail.com ... Ik zie nergens jouw adres staan😉

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts