Mijn Miss Romantiek

Het erekroontje voor Miss Romantiek gaat naar ...
tja, als het van mij afhangt, dan kies ik voor Leonie!
Ik ben helemaal niet thuis in missverkiezingen,
wist zelfs niet dat de nieuwe Miss België gisterenavond verkozen werd.


Zie je, mijn Missje wordt groot!
En dat vindt ze zelf niet altijd even leuk.
Ze heeft het wat moeilijk met de vele veranderingen ...
op een foto is de zelfzekerheid soms wat weg.



Hoeveel twijfels er ook door dit tienerhoofd gaan,
gelukkig zijn er ook nog zekerheden.
Ze heeft een eigen stijl en weet wat ze mooi vindt.
Het mag wat verfijnder en elegant.
Een beetje bling bling af en toe, een romantisch stofje, een  zwierige jurk.

 

In haar dromen liep ze hier rond, in de kledij van Alicia.
Ik kan haar geen ongelijk geven, oh wat hou ik van deze kledij!


We zijn hier thuis nogal verknocht geraakt aan deze serie ...
Als het van Leonie afhing, dan keek ze de serie in één keer uit!


Het verzoek was er al een heel eind.
'Wanneer maak je nog eens een kleedje voor mij, mama?'
Ik kon deze roep niet meer negeren en we kozen een romantisch stofje en modelletje uit Burda.
Ik tekende de kleinste maat over, maar deze bleek nog heel ruim te zitten.
Niet makkelijk, naaien voor dit ranke tienerlijf.
Zelf maakte ze een shirt uit LMV in dezelfde maat en dat blijkt dan weer heel smal te zitten.
Ik weet het, ik moet meer opmeten voor we beginnen ...

Voor de afwerking bestond wat twijfel,
op een shoppingmiddag zagen we in één van haar favoriete winkels enkele bloesjes met een striklint aan de hals.
Ik stelde dit voor en dat vond ze prima.
Maar eens de jurk af was, vond ze dit striklint toch niet meer mooi ...

Met de feestdagen slaagde ze erin het lint weg te moffelen onder haar jurk,
maar ondertussen lijkt het alsof het toch weer OK is ... want het lint mag weer gezien worden.


De jurk is pittig kort. Even leek het erop dat de jurk wat 'onzedig' kort zou worden.
Bij het strijken van de zoom, schroeide ik enkele gaatje in de stof ...
Tja, een dikke tegenvaller.
Ik naaide een extra strook aan de rok, streek deze opnieuw om (ja, een stuk voorzichtiger) en stikte deze vast in de aanzetnaad.


Kijk, spontaan poseren lukt ook nog !!



Reacties

  1. Leonie, dit is een SCHITTERENDE jurk! Ik zie niets waarover je zou moeten twijfelen! Het stofje is ultrageschikt voor dit model, je vriendinnen zullen op school straks jaloers zijn!
    Zelf maakte ik ook een jurkje met een strik en heb al veel positieve reacties gehad,... én vooral: ik draag mijn kleedje zéér graag! Tip voor mama: ik nam het patroon van de 'Pam-top' van LMV, en verlengde!
    Niet twijfelen: die jurk zéér veel dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook mijn eerste gedacht, dat dit kleedje een verlengde pam-top is

      Verwijderen
  2. Prachtige jurk, mooie stijl!
    Ik denk dat het niet altijd simpel is, met opgroeiende tieners.
    Maar in deze jurk zal ze schitteren!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het jurkje staat haar prachtig! Heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt heel schoon. Het striklint is prachtig, ik ben er in elk geval weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi, ik vind die striklinten ook zo tof! (ik las net bij StraightGrain dat zo'n ding "pussy bow" heet in het Engels en moest daar wel heel luid om lachen eigenlijk... ;-))
    En tiener zijn, het is me wat, hier ook. Een hel, echt. Ik herinner het mij nog levendig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt heel mooi... Verstand van opgroeiende tienerdochters heb ik helaas niet, maar die van jou heeft alvast een toffe stijl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tiener zijn is echt niet altijd even makkelijk ... (dat herinner ik me nog goed en merk ik hier thuis ook elke dag) (omgaan met veranderende tieners is ook niet altijd makkelijk, nu ik dat ook meemaak van aan de zijlijn, maar hey, dat is maar een peulschil daarmee vergeleken ;-) hihi)
    Ik vind de jurk mét het striklint op Leonie haar slanke lijfje heel geslaagd ! Maar weet je, wat wij er allemaal van vinden, telt eigenlijk toch niet he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts