Een coup-de-foudre die bleef hangen

Het was een coup-de-foudre die ik voelde bij dit jurkje!
Maar het bleek ook een liefde die bleef duren.


Ik moet toegeven, ik heb snel kriebels in de buik als het over nieuwe modelletjes gaat.
Een detail in een patroon kan er al voor zorgen dat ik het zeker eens wil proberen.
Maar wegens hopen kriebels en veel te weinig tijd, geraken die voortdurende coup-de-foudres ook vaak snel in een vergeethoekje.
Niet dus bij deze jurk.
Die halsuitsnijding, die rechte snit, de ruffels aan de mouwen... OMG!


Deze jurk bleef hangen, ook het stofje had ik al even liggen en lag te wachten op de jurk.


Jammer, de stof was wel niet helemaal geschikt voor elk detail. Door de strepen liet ik de ruffels aan de mouwen vallen en ook het stuk onderaan dat schuin van draad moet geknipt worden, moest opgeborgen worden. Jammer,  jammer, misschien toch nog eens in topjesversie!



Verder zou ik dat jurkje eens snel tussen meerdere naaiprojecten door maken (projecten die ooit nog deze blog zullen halen!).
't Zou een easy-peasy-projectje worden.
Dacht ik ...


De rechte snit bleek een hopeloze patattenzak te zijn.
Fien had er op naaiweekend een heuse klus aan om de zijnaden een heel stuk smaller af te spelden.
En ik kwam er met enkele uurtje extra werk voor het vele tornen aan zowel jurk als voering toch nog tevreden mee weg.

Ha, ideaal zelfs voor deze dagen ... want kijk eens


Ok, ik geef toe, net niet.
Maar ik heb al een nieuw hemdje klaarliggen om onder handen te nemen zoals ik hier al eens beschreef. En dan gaat er nog een groter stuk weg aan de rugkant. Zo simpel is dat :-)


Het ideale jurkje in alle weersomstandigheden! Me happy :-)



Patroon: Burda
Stof van Miss Chips bij Mon Depot


Reacties

  1. Het is een heel stijlvol jurkje geworden! Perfect voor een zomer vol feestjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je echt geweldig.... en wat een leuk stofje!
    Meer dan geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super combi met het getailleerde jasje, maar ook zonder een top outfit !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, daar is de jurk! Casualchique, met of zonder vestje, voor tussenseizoen of zomeravond, ... Het zal wel zijn dat je hier een coup-de-foudre van krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk om uitverkochte stofjes terug te zien in mooie creaties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig had je genoeg geduld om nog wat te verbouwen, het resultaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de jouwe mooier dan die van Burda ;-) mooi stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, ik zou deze jurk ook meteen dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En het staat je dan ook nog eens geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi mooi, hij staat je perfect nu.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts