Bey bey vakantie, hier is Estelle!

Misschien is het je opgevallen, het was hier stil op naaigebied. Ik beken, de afgelopen 2 maanden werd hier weinig ondernomen. Versta me niet verkeerd, ik bedoel wel degelijk door mijn naaimachine.
Het werd een heerlijke vakantie van rust en genieten. De dagen vlogen voorbij. Uitstapjes, lezen, kokkerellen, poetsen, ontmoetingen, ... Maar geen naald en draad. De zin was even weg. Ik ging ook enkele weken offline en dat deed me deugd. Stilletjes aan volg ik weer jullie naai-avonturen en zag al zoveel moois passeren! Goed bezig!


Terug van reis ontdekte ik een vergeten bloesje in mijn kast. Gemaakt op het einde van het schooljaar. Maar ondertussen kreeg het bloesje al heel wat extra aandacht, een late liefde, maar nu geraakt het zelfs niet meer in mijn kast!


Ik maakte het  van een heel fijn stofje. Eentje van bij Mon Depot. Toen ik het enkele maanden geleden in de bus kreeg, vond ik het zo dun dat ik me er niet al te veel bij kon inbeelden. Eerst zou het een Fauve-top worden. Ik kocht zelfs 10 cm contrasterende stof. Maar Fauve heeft het niet gehaald. Nee, nee, Estelle ging met mijn aandacht lopen!


Estelle is eigenlijk een losvallende jurk uit La Maison Victor. Ik maakte er een korte versie van, de naden op het voorpand met ingewerkte zakjes werden daardoor overbodig. Een bloesje dat heel snel klaar is, maar wel een heel geschikt stofje vraagt. De stof moet twee goede kanten hebben, mag zeker niet dik zijn (!) en een beetje soepel doorvallen. En je hebt ook een overlock nodig die kan rolzomen. Maar anders niet veel moeilijks, geen knopen, geen rits!


Hartje voor het stofje! 
Ja, ik weet het, het werd een late liefde. Pas als het bloesje klaar was, zag ik dat het eigenlijk een heel mooi stofje is. Er zit wat zijde in (denk ik toch) en heeft een hele mooie subtiele glans. De kleur is een fragiel roze, moeilijk te vatten in een foto.


Hartje voor het rugpand! Dat hoeft geen uitleg hé!

En nu maar hopen op nog vele zonnige dagen in september! Daar kan ik zo van genieten.

Reacties

  1. Reacties
    1. Ik selecteerde jou op míjn blog vr de liebster award. :)

      Verwijderen
  2. Super mooike! En ook onder een vestje hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai ja, heel mooi ! Dat moet ik onthouden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi! Die zin komt wel terug, eens niet naaien is geen schande hoor, ik kan ook van die momenten hebben. Maar niet te voorbije 2 maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, daar was ik niet eens opgekomen, om dat patroon in te korten :)
    Het staat je prachtig, dat mooie bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat bloesje staat je heel erg goed! Tijd dat ik er ook opnieuw invlieg maar heb de voorbije zomer ook andere projectjes om handen gehad...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts