Schoenenaddict

In onze oneindige zoektocht naar 'het' feeststofje botsten wij op een schoon paneeltje. Als het in de kwaliteit van het madeliefstofje was geweest, dan had het misschien nog wel aan onze ondefinieerbare voorwaarden volstaan om 'het' stofje te worden. We waren helemaal into the print, alleen is het stofje wel van een hele lichte kwaliteit. En dat merkte je niet aan de prijs, toch wel een pittige prijsje. Maar wel voor een 'Zwitsers katoentje', zei de verkoopster. Ik schreef het al eerder, wat dat dan moet voorstellen blijkt nogal ruim te zijn, want ook in mijn vorige post werkte ik met een stofje dat onder deze noemer werd aangeprijsd en dat voelt toch wel heel anders aan.


Maar we vonden de print toch wel heel leuk, te leuk om niet mee te nemen. We kochten het aan het kraam van Stoffen Claeys uit Temse op het stoffenspektakel in Leuven. Ondertussen al een fijne herinnering aan een moeder-dochter uitstapje op een heel mooie dag.




83 cm had ik om een meisjesjurkje maat 152 te maken. Gelukkig wel met een mooie breedte. De print van het paneel wees naar mijn gevoel meteen de weg naar het model. Ik noem het wel eens 'het-Emma-en-Mona-jurkje'. Het werd een Anna-Lotte-Fleur met terugflapmouwtjes. Als je nu als naaileek leest, wil ik toch even laten weten dat ik niet echt doorsla, maar dat dit voor bloggers (optie zelfmaakmode) heel vlotjes leest!
Het valt me op dat er in die zinnen twee namen zitten die ooit op ons lijstje stonden, maar het uiteindelijk niet werden. Ra ra ... En dat omdat onze kids vorige week heel veel interesse toonden in hun 'niet-geworden' namen. Al een geluk dat ze één voor één wel tevreden zijn met wat het wel werd!




Maar ik dwaal af. Het jurkje stak snel in elkaar. De lengte van het rokje werd wat het werd. Kort, maar niet te, vind ik zelf. De terugflapmouwtjes zal je hier nog enkele keren zien in de volgende weken. Ik twijfel nog wat over de kleur. Maar ze storen in ieder geval niet.
De rits zit op de zijkant. Zo kon ik de rok maken met slechts één naad, ideaal want zo geen problemen met de print!


Het rokje werd natuurlijk gevoerd met een lichte katoenen voering en daar zag ik toch iets donker door. Blijkt dat onze dochter beslist heeft voortaan een Jazz-broekje te dragen onder haar jurkjes. 'k Zal maar eens op zoek gaan naar witte ...


 
Ze wordt snel groot. Gisteren ging ze meer dan fier met papa naar de open deur dag van de grote school. Fier met haar nieuwe jurkje.
Bij mij wekt het een dubbel gevoel op.




Reacties

  1. Een print die ik nooit uit het stoffenrek zou trekken, maar eenmaal als kleedje vind ik het prachtig! En 83 cm, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal wel een beetje puzzelen geweest zijn met 83 cm stof, maar het was de moeite waard. En ze worden inderdaad snel groot. Mijn oudste start in september al in het vijfde middelbaar, slik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel vrolijke jurk. En dat beetje bij beetje een stuk loslaten is inderdaad niet gemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk verhaal erbij weer! Een prachtige jurk het staat haar geweldig. en inderdaad een beter model had niet gekunt!
    groeten sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Het" feestjurkje is heel geslaagd! Mooi stofje, heel origineel en vrolijke kleurtjes! Het staat haar super, die grote dochter van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is nog niet haar vormselkleedje , maar wordt ongetwijfeld wel af en toe een feestkleedje!

      Verwijderen
  6. Oh tof! Je dochter staat er geweldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon zo met die terugflapmouwtjes, tof stofje, komt ze goed mee weg met haar bruin velleke. Ik dacht dat er vanaf 152 naden in het voor en rugpand zitten maar dat zal dan vanaf de 164 zijn. Durf er niet goed aan beginnen met die naden, hoorde al ergens dat dat tegenvalt. Mijn dochter mag hier nog een jaartje naar de lagere maar past al niet meer in de 152, das ook slikken zenne ;-)
    En dan die namen, denk dat Anna er al zeker tussenstond en dan gok ik op Fleur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu valt me te binnen dat ik een basispatroontje uit een Burda maat 152 gebruikte, maar wel met de werkwijze van Emma en Mona! Inderdaad, stilletjesaan zal ze toch 'nepen' nodig hebben ;)
      Voor de namen: voor de helft juist!

      Verwijderen
  8. Heel mooi kleedje in een prachtig stofje!
    Enne dat uit 83 cm? Knappe prestatie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. knap!
    En dat vinden ze inderdaad altijd grappig he, hun 'andere' namen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mja wat zal ik zeggen... A girl loves her shoes :)), schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk stofje waar ik zelf zeker geen kleedje in zou zien,maar bij jou exemplaar zie ik dat het leuk is!Hier gaat de dochter in september naar de Universiteit in Antwerpen,kleine meisjes worden (te) snel groot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kan me inbeelden dat ook de volgende 6 jaar razend snel zullen gaan!
      Succes hoor voor de dochter!

      Verwijderen
  12. Mooi!!! Ja, mijn kids willen ook steeds de niet-genomen-namen weten....blijkt hilarisch te zijn ....

    Maar weeral een prachtjurk voor een prachtige dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, prachtig en zo uniek!!
    Heel mooi. Ze staat supergoed met die felle kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou zo'n print er precies nooit uitkiezen ... maar wat een resultaat !!! Prachtig gedaan ! (Zwitsers katoen of niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. schoon resultaat! en fan van de terugflapmouwkes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik zou het zelf nooit kiezen maar wel tof geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof geworden! En amai, naar het middelbaar al, hier mag Lilith volgend jaar naar het eerste leerjaar en ik vind dat precies al te snel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat lijkt voor mij nog niet eens zo lang geleden. Voor mama's is de stap minstens even groot hé!

      Verwijderen
  18. Amai, al naar het middelbaar. :-)
    Haar kleedje is echt prachtig, de mouwtjes vind ik een heel tof detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze stof is prachtig! Ik hou van de hand getekende kwaliteit van de schoenen- perfect voor kleine meisjes ! :) ( Sorry als mijn grammatica is slecht- ik gebruikte Google Translate ! )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts