KCW-motivatie # 2

Het lijkt toch zo simpel, iedere dag één uurtje afsnoepen van je dagelijkse bezigheden. Het rapport, op dag 6 stond ik dus op - 3 ... niet zo goed dus, maar wel nog een avond en een dag om in te halen. Ik herken dat weer van uit mijn studententijd, een beetje druk kan soms wonderen doen!
Gisterenavond vloog ik er samen met Leonie in. Een gekend recept, met een stoffencombinatie die we vorige week op de kop tikten voor € 5 samen (altijd leuk dat).


De oogst van de fabrieksverkoop (ik hield me echt in, maar 4 lapjes ...) werd gekeurd door de tante en de grote tienerdochters. Tante vond de bloemen een beetje oud voor onze prille tiener, de grote tienerdochter vond het dan weer zo'n mooie bloemen. Iets raar, hé, generaties en generatiekloven enzo ... Als je mij toen zou gevraagd hebben wat ik van die bloemen vond, dat zou ik dat inderdaad een serieus 'bomma'label gegeven hebben. Nu zag ik wel iets in de print en vooral de kleuren!



Om niet helemaal in herhaling te vallen deden we iets met de zoom. Achteraan 'bol', vooraan 'hol'.




Het patroon voorzag 2 x bol, geen probleem hé, dan spiegel je gewoon de zoom bij het voorpand. Let erop dat de zijnaden natuurlijk even lang blijven bij beide panden! Bij bolle en holle zomen werk ik met een beleg 'op vorm', verstevigd met vlieseline. De aandachtige kijker heeft het misschien al gezien. Het shirt is nog niet helemaal af. Ik voorzie de mouwzomen en het beleg onderaan met de coverstitch vast te leggen!  Dan blijven de naden elastisch. Nu zijn deze voorlopig met een losse steek vastgelegd om toch een beetje deftige foto's te kunnen maken.


De tijd van nog snel een stuk uit een restje stof als extraatje voor de meiden te naaien is nu echt wel voorbij. Ik was ervan overtuigd hetzelfde recept te kunnen gebruiken voor mezelf uit deze lappen. Eén optie: voor-en achterpand uit de bloemenstof, de mouwen uit de stevige tricot. Maar dan moet ik wel een rits voorzien (baal baal). Misschien iets voor de komende week ...


Een 152 al ... maar het patroon was wel voorzien als een aansluitend shirt. Ik ben weer wat creatief geweest met een knippiepatroon. De halsopening werd verkleind, de zijnaden recht getrokken. Ik wilde een lossere fit. En dat viel gelukkig goed uit. 



En nu heb ik toch nog minstens 3 uurtjes in te halen in de KCW. Kids zijn naar chiro, moet lukken ... hoewel, er werden pannenkoeken besteld door onze jongste ;-)


Reacties

  1. Heel mooi! Die bloemenprints zijn nu weer helemaal in en zeker niet ouderwets.
    Groetjes Daisy

    (http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een schoontje geworden! Je dochter heeft smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geslaagd zeg. Toffe sweater, en bloemen zijn helemaal cool joh. Bommabloemen zijn echt mijn ding, altijd geweest. En die holle en bolle zoom vind ik ook wel tof!
    Hier is de KCW ook in duigen gevallen, ziektekiemen strooiden roet in mijn eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De max, en de bijpassende broek, oorhangers en eigelijk ook de plant, maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw dochter is echt een topmodelleke! De sweater, broek en ballerina's passen perfect, het plaatje klopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof, die holle-bolle-zoom, moet ik ook maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een dochter met smaak hoor! En een mama die voor de ene een trui maakt en voor de andere nog pannenkoeken bakt tijdens een namiddagje chiro... de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap, en die holle en bolle aanpassing goe seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh ma echt tocf! zo mooi! Perfect voor beginnende en al zijnde tieners!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts