2 - 1

Sinds enkele weken hangt er in de kast een nieuwe outfit, rokje + bloesje. Hoe deze er gekomen is, ja, dat is ook weer zo'n verhaal van 'van het ene kwam het andere ...'.
Het bloemetjesstofje had ik al een tijd geleden gevonden in de kringloopwinkel.  Een van mijn betere vondsten daar. Ik wou er een mooi bloesje voor mezelf uit maken en had daar al meerdere keren wat zoekwerk voor gedaan. Uiteindelijk moest ik snel beslissen en koos ik dit model. Het werd dus een eenvoudig bloesje, niet dat wat ik aanvankelijk in gedachten had, maar best ok.
En toen viel mijn oog op het bijhorende rokje. De verhoogde taille vond ik mooi. De drapage en de smalle snit trok me wel aan, alleen had ik nog nooit zoiets in mijn kast hangen ... Misschien juist daarom dat ik er aan begon, een beetje uit nieuwsgierigheid. Zou ik daarmee staan?
De omschrijvingen in de Burda vond ik ook wat vreemd, geen rits, bi-elastische jersey ??? Hoe geraak je dan in zo'n smalle rok?
Ik deed toch maar mijn zin. Ik kocht een elastische stretchkatoen (elastisch in één richting) en blinde rits. Geen slecht idee, want door de verhoogde taille komt die rits toch nog hoog te zitten. Een beetje wringen om erin te geraken dus!
Het maken op zich was niet zo moeilijk, slechts één patroondeel van voor- en achterpand.
Maar toen sloeg de twijfel toe: de MDH vindt het maar niks. De dochter (ok, nog maar 9 jaar) vindt het supermooi.  Dan maar een derde opinie gaan zoeken, een vriendin die ook nog wat van naaien kent. Het bleek haar smaak. 2 - 1
Het werd een beetje een 'You love it or you hate it'-project. Wat vinden jullie?
Nu durf ik het wel te dragen hoor, maar dan moet het weer eerst wat vriendelijker worden ...


 Met hoge hakken, dat zou mooi zijn ... alleen werken mijn voeten al enkele jaren tegen en ben ik de eigenaar van een paar steunzolen.Oh wat vind ik dat jammer. Zou daar ooit een elegante oplossing voor gevonden worden?


Reacties

  1. goh zo chique!
    zo'n blouseke wil k ook wel ;-)
    liefs, mimixxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het mooi, en je hebt er zeker het figuurtje voor ;)
    knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar zeg dit is HOT !!!!!!
    Toch VOOR een avondje die steunzolen thuislaten en met naaldhakken!!!
    Echt heel mooi...
    kATRIEN; X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind toch ook wel dat het je staat! Misschien met een fijnere tricot dat de plooitjes wat fijner vallen maar dit resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker dragen!!! Ik vind het super, super mooi! Het bloesje, het rokje,ik vind ze allebei geweldig!
    En een prachtige stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige combinatie van de stofjes. Mooie snit van rok en blouse,zéker dragen!
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind er niks mis mee, heel mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet twijfelen, dragen !
    Prachtige combinatie, uitstekend met je slanke figuur !
    Hopelijk moet je niet te lang meer wachten op de zon !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is op je lijf geschreven!!
    Prachtig model van rok en het bloesje past er perfect op.

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoge hakken is geen must, leuke ballerina's of sandaaltjes kunnen ook beeldig staan. Wat een figuur, man!! Dan pas alles mooi aan, zelfs een jutezak!
    Die bloemenstof is de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, Saskia, echt supermooi!! Kei-elegant en dat stofje van het bloesje ... En ja, high heels zouden het helemaal hot maken, maar zo is het ook meer dan geslaagd. Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou er wel van hoor. Mooi!! Heel elegant en door de kleur stofjes tegelijk vrolijk!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik meen dit rokje deze morgen te hebben herkend.. Kan dit? Ergens in Heule?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kan je goed gezien hebben! De eerste keer dat ik het rokje aandeed!
      Wel grappig dat je mij zo hebt herkend!

      Verwijderen
    2. :-) Ik dacht: 'hé! Mooi rokje' En toen ik nog eens om keek, herkende ik jou..
      Je kreeg vast veel complimentjes! Ben je leerkracht misschien? Toch niet in Spes Nostra? Mijn zoon gaat naar deze school... Ook de wereld van blogland is klein ;-)

      Verwijderen
    3. Ja hoor, daar geef ik les! In welke klas zit je zoon?

      Verwijderen
    4. Ik geef les in de tso-afdeling.

      Verwijderen
  14. Wauw, wat een mooi setje! En juist mooi met platte schoenen vind ik, zo'n hoge/lange rok. Ik ga je maar eens volgen, kwam hier via via :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het staat je weerom eens beeldig + de bijpassende schoentjes. Zit eveneens met zelfde probleem; enige oplossing, voor mij althans, is later operatie aan beide voeten....
    Mooie schoenen te krijgen bij Claeys in de Burgstraat en Maton (aan de Zuid).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts