Op kamp II

Onze zoon ging vanmorgen zijn grote zus achterna. Zijn eerste chirokamp! Het belooft reuzeleuk te worden; met 24 sloebers stapten ze deze morgen op de trein richting Limburg, plus 3 zeer toffe leidsters. Hij had er echt veel zin in, geen greintje weemoed te bespeuren.
Het belooft hier een stille week te worden. Er blijft nog eentje thuis, die zonder ons medeweten ook besloten heeft aan het kampgebeuren mee te doen! Ze gaat ook op kamp, zo zegt ze zelf! Naar oma, heeft ze besloten.
En wij? Wij plannen wat te klussen ...



Dat het niet leuk naaien is voor jongens is eigenlijk niet waar! Dat bewijst deze mevrouw ontegensprekelijk! Met veel plezier maakte ik een tijdje terug (en dus niet meer stralend nieuw) een broek voor Matteo. Het gestreepte erg stevig stofje werd al eens eerder voor een broek voor de zoon gebruikt. En de stof is sterk, geheel uitzonderlijk kon ik dat broekje als afdragertje doorgeven.
Matteo is erg smal, het werd een 104 in de breedte en 116 in de lengte uit Knippie idee 1/2010. Het modelletje heeft mooie smalle pijpjes en de achterzakken komen lager te staan!





Reacties

  1. Leuke broek! En ik zou zeggen, geniet een beetje van de rust in huis...
    Waar ergens zitten ze in Limburg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn in Opoeteren? Hoe is het weer bij jullie? Veel regen gisteren en vandaag?

      Verwijderen
  2. In Limburg? Misschien dat ik je zoon nog wel 'tegenkom' ;)
    En wat een leuke broek heb je gemaakt!
    Ik vind het altijd zo moeilijk om leuke spulletjes te maken voor jongens. Of misschien komt dat door het feit dat we altijd naar roze stof grijpen?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch eens doen! Ik heb ook een geheel andere winterversie gemaakt van deze broek, die blog ik later nog!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts