Sweet and tough Elisa

Tijd.
Veel tijd.
Wankele tijd.
Geen tijd.
Vliegende tijd.
Tijd om veel te doen, veel te naaien,
tijd te nemen
om op tijd klaar te zijn.

Maar tijd vloeit ook snel weg.
Die vloeide weg naar andere taken.
Andere tijdsindelingen.
Zodat de dag plots een volgende dag blijkt.

En toen werd het hier dringend tijd voor een volgend bericht,
want vandaag presenteert Fibre Mood al hun negende editie.

Een editie die echt heel veel moois teweeg zal brengen in menig kleerkasten.
Dat staat als een paal boven water.

Wij (lees ik, maar met een heel geïnteresseerde dochter aan mijn zijde wordt het toch steeds wij) mochten opnieuw één patroontje kiezen.
De keuze werd vrij snel gemaakt.
Wij kozen voor Elisa.
Een patroontje genoemd naar onze oudste nichtje, dat kon alleen maar mooi worden!



Elisa (het patroon, nee niet het nichtje) is een klassiek bloesje met col-en-revers (zo zou mijn moeder dat toch noemen). Na opzoekwerk blijkt dit ook een Engelse kraag te zijn.
Een klassiek bloesje voor een tienermeisje?
Ja hoor, ze wilde net een liefelijk bloesje bij de doorknooprok die ze zelf aan het maken was.
Alleen hebben wij Elisa een beetje gehackt zodat het tienerproof werd.


Ik knipte 11 cm van de lengte af.
Er gingen zowel in voorpanden als in rugpand telkens twee diepe plooien.
Onder het bloesje kwam een boord en tussen de boord stak ik twee striklinten.
En zo kreeg Elisa een jeugdige cropped look.
Helemaal hoe Leonie het wou.
En helemaal perfect op de doorknooprok.


De Dolores rok uit La Maison Victor (editie 4 2017) maakte Leonie zelf.
De sewing skills heeft ze! De goesting niet altijd even veel.
Maar goed, Rome werd ook niet in één dag gebouwd hé.
De rok raakte af en zit haar als gegoten.
Wij staken wel een brede elastiek in de tailleband zodat de rok mooi op zijn plaats blijft zitten.


Een liefelijke outfit, niet?

Maar het kan ook helemaal anders hoor!
Laat je niet misleiden door sweet Elisa ...



Elisa deinst er niet voor terug om een tikkeltje stoer uit de hoek te komen?
Van welke outfit hou jij het meest?


De stof kochten we in de Soldeur, samen met de knoopjes.
We gingen nog life shoppen.
De dag nadien gingen ook de winkels veilig op slot.

En nu ga ik verder genieten van wat anderen al maakten uit deze Fibre Mood!
Doei!

xxx

Stay save and well


Reacties

  1. Ik zou voor de short gaan, en ik denk dat je blij mag zijn dat we nu wat afstand moeten houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige blouse!! Superleuke veranderingen heb je aangebracht aan het patroon, love it! Prachtig stofje, en perfect bij de doorknooprok en perfect bij de stoere korte broek. Staat haar allebei super!!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Nicole! Deze tienerdochter weet wat ze wil! Ik zou deze combinatie zelf niet bedacht hebben, maar ik vind deze outfit haar ook geweldig staan. Wat wordt ze snel groot ...

      Verwijderen
  3. wow, zo leuk gedaan, dat hemdje en ook de rok is echt wow gedaan. top combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Digital Printing Rawamangun wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts