She loves her Osaka-dress


In het begin van de grote vakantie is het voor ieder een beetje zijn plaatsje zoeken.
In mijn geval was het duidelijk, ik had heel veel naaiplannen!
Voor Leonie was het even wat minder duidelijk ... dus stelde ik voor om nog eens samen te werken aan een jurkje voor haar!
Ze koos een model (ja, dit ging eigenlijk heel snel) en wilde heel graag een romantisch bloemetjesstofje. Daarvoor had ze zelfs al een pinterestpagina met meerdere voorbeelden.
Het stofje vonden we 'In den Beer' in Harelbeke, nog eentje uit de oude doos want er zat toch wat verkleuring op de rand.
Laten we het kort houden hoe het verder verliep.
Het is er op uit gedraaid dat haar verdere bijdrage bestond uit enkele pasbeurten en een fotosessie net voor ze op kamp vertrok 😃.


Die tieners hé, uiteindelijk was haar tijd toch maar gevuld met heel veel andere zaken.



Ik stak de jurk grotendeels in elkaar op een 'naaidag met Majella' bij Framalo.
Een heel tof dagje met gelijkgezinden die omvloog in een wip.
Ik ging naar huis met de Osaka-jurk nog zonder elastiek.


Toen de jurk op tafel lag, vroeg de jongste of ik een oma-jurk gemaakt had. 
Echt, die opmerking was meer dan raak 😂😂😂




Bij de eerste pasbeurt zag ik dat het bovenlijfje te veel 'bloesde'.
Een hoop tornwerk, gelukkig had ik de meeste stikkingen met een grotere steek gedaan en die gingen er pijlsnel uit.
Er ging op het voorpand 4 cm af, op het achterpand zelfs 5 cm.


Ze vroeg zelf om de wikkelrok vooraan achterwege te laten, niet praktisch op haar fiets.
Ik knipte gewoon twee keer het achterpand van het rokdeel.


Een supermakkelijke jurk om te maken!
Misschien maak ik er nog wel eens eentje (voor haar, voor mij, ... ?)




Het leek me een ideaal jurkje om te flaneren op Italiaanse bodem.
Alleen zie ik dat ze het niet meenam op kamp naar Italië.
Iets met een overaanbod, vrees ik.


patroon: Osaka jurk La Maison Victor (maart april 2018), aangepast rokdeel

Stof: In den Beer, Harelbeke

Fotolocatie: Een veld in het dorp 😏









Reacties

  1. Waauw, deze is prachtig. Staat haar zo goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb twee van die osaka's en kan haar alleen gelijk geven, het is een zalig kleedje. Heet staat haar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi met dat aangepast rokdeel, ik zie geen bomma jurk meer hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts