Mijn kleine dotje

Ik blijf dat dus tof vinden, 
alle naaisels opvolgen en toejuichen op blogs en instagram!
En oh, wat zie ik zo vaak een 'cuteness overload'.
Die kleine hummeltjes met de meest schattige jurkjes, broekjes, shirtjes,
een blik vol onschuld,
vaak heel veel enthousiasme,
af en toe een sip gezichtje.
En dan denk ik vaak met spijt in het hart 'Die tijd is voorbij ...'.


Maar hé, ik heb hier eigenlijk ook nog een klein dotje hé!
Ze is op weg naar het leven van een 'elfje' en staat vol enthousiasme in het leven.
Ze zit in een heerlijke fase,
zelfstandig genoeg om alleen de weg op te gaan (vaak nog te voet),
wijs genoeg om haar eigen planning te maken.
Ze zit in een enorme fase van mensen 'pleasen' en daar mag ik elke dag van genieten.
Het is ooit anders geweest, maar zie, als die pittige dametjes wat groter worden, kan het tij toch echt wel heel erg keren.


En daar geniet ik dubbel en dik van!
Want ook deze fase zal waarschijnlijk weer voorbij gaan.
Dat bijna 'elfje' zal over enkele jaren een eigenwijze tiener worden ...
En die fase ken ik ondertussen ook maar al te goed :-)



Ik vond het tijd om haar eens te verwennen met een hip bloesje.
Toen ze enkele weken geleden mee was in de Soldeur, liet ik haar een stofje kiezen voor zo'n hip Rumer bloesje.
Tot mijn verbazing was ze dit keer vrij snel beslist welk stofje ze wilde,
ze koos een roos wit stofje ... Hoe heet dit nu weer?
Ik herinner me dat mijn moeder al als kind jurkjes voor me maakte in dit soort pastelkleurige streepjes!


Het Rumer-topje bewees al eerder zijn succes!
Heerlijk ook dat ik nu weet dat deze meid ondertussen perfect in een maatje 30 uit LMV past en tegelijk ook weg geraakt met een 152. Dankzij LMV heb ik nu wel een grote keuze aan leuke patroontjes voor deze meid.
Nog maar enkele jaren geleden was dit toch nog een groot probleem!

Vergeef me even de vele fotospam ...


En weet je wat nog zo leuk was,
ze heeft een hechte groep vriendinnetjes,
allemaal met een praatgrage tong ...
En vriendin E en L had al eens gezegd dat ze zo'n trompetmouwen toch maar raar vonden,
maar dit keer vond ze dit niet erg.
'Ik hou daar wel van, mama, en dus is het niet erg als mijn vriendinnen dat niet zo mooi vinden hé!'

En dat stemt me blij, een eigen mening durven hebben (wat over enkele jaren dan ook wel weer voor even wat minder zal worden ... ervaring ervaring ;-)  )!
En wat bleek, vriendinnen E en L vonden dat plots heel erg mooi en willen er eigenlijk ook wel zo eentje! 'Jij hebt echt wel geluk met jou mama', zeiden ze!





Reacties

  1. Héél mooi, dat bloesje in SEERSUCKER !!!
    Al altijd fan van geweest,... 's zomers lekker fris!
    Hou je klaar, straks komen de vriendinnen met een bestelling!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het 'Seersucker'! Het eerste wat mijn moeder zei, toen ze het bloesje zag!

      Verwijderen
  2. Die vriendinnen zullen ook zo'n rumer willen... eeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo mooi en heerlijk toch he, die opgroeiende dametjes! En wat goed dat ze een eigen mening heeft en die van anderen langs zich neer kan leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleinste blijft toch altijd een beetje ‘je kleintje’ he, ook al groeien ze als kool en zijn ze al lang geen echte kleintjes meer.
    Wat een mooie rumer top! Heel mooi in die seersucker, en jouw dotje straalt als geen ander.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat mag in momenten wel eens hé. Op diezelfde leeftijd van de oudste schreef ik al over die tiener en zo ;-)
      Anderzijds moeten die jongste willens nillens ook wel sneller met de grote mee, dus mag ze af en toe nog eens het kleintje afhangen om dat te compenseren!

      Verwijderen
  5. Ik vind dat zoveel schoner, dat je nog 'mag' naaien voor een tiener. Aan naaien voor snoezige dotjes, daar kun je niet veel mis bij doen, maar tienernaaien, dat lijkt me pas een pad bezaaid met allerlei hindernissen ;). Ik troost me met de gedachte dat er hier nog maar een zeventje rondloopt, en kom hier over een paar jaar gewoon inspiratie opdoen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts