All weather sweater

Je hebt naaimadammen en je hebt grote naaimadammen.
Geen twijfel mogelijk, Eva behoort tot die laatste groep!
Eva is altijd mee met de laatste trends,
weet wat de jeugd graag heeft en vertaalde dit zelfs al in het naaiboek voor de jeugd bij uitstek: Urban Style!
Voor velen van jullie nog geen nieuws ...

Maar wist je ook al dat die creatieve vibes bij Eva blijven komen?
Ze had zin om gewoon nog eens een tienerproof patroon uit te werken.
Het kledingstuk bij uitstek voor tieners, een sweater,
beter nog, een 'all weather sweater' ;-) !


Ik kreeg een heel lief berichtje of ik er eentje wilde testen voor Leonie!
Dat was een lichtpuntje in een 'griepdagje' voor Leonie.
Ze keurde binnen de seconde goed (en dat zegt heel veel)!
En ik had er al even veel zin in ...
want naaien voor Leonie, tja, dat zijn sweaters hé.
Sweaters, sweaters en nog eens sweaters.


Toen het kind uitgeziekt was, trokken we samen naar de Soldeur.
Uiteindelijk kwamen we enkel met matchende boordstof thuis.
We besloten gewoon te werken met stofjes die ik nog liggen had.
(UWYH ... een heel mooi principe, hé!)


Ik zocht wat inspiratie onder de zoekterm 'colour blocking' 
en vond zoveel moois dat ik zelf bijna niet meer kon kiezen.
Leonie koos voor een 'check'! 
De hit van dit moment.
(En dat kan ik dan weer zien aan mijn tienerleerlingen op school!)


Oh wat had ik er een plezier in ...
Dit 'colour blocking' is iets wat ik super graag doe.
Wie me al een tijdje volgt, heeft daar misschien al weet van.
Zelf was ik het precies even vergeten,
maar dat kwam al snel toen ik eraan bezig was!


De sweater maakte ik zonder enige verandering (in S).
Het model had het te druk om zich uit te leven in haar 'nieuwe' chiro!

Maar toen ze terug thuis was en ontmodderd,
werd de sweater gekeurd met 'o cool'! 
Ook de fit is super!
Niks te wijd, niks te lang of te kort, gewoon perfect.

💓

Eva, you dit it!
Je maakte opnieuw de jeugd (en iets oudere jeugd) tevreden.
Want wisten jullie, Eva plaatst over enkele weken deze 'all weather sweater' gratis op haar blog!


A hype is coming!

PS: Ik bewerkte helemaal niets aan de kleuren, het zijn heel intense kleuren. Helemaal mijn ding, dat blauw, wit en rood (uit een heel ver verleden eens hier kijken? ) en ook Leonie heeft duidelijk een voorkeur voor rood. Of het ook werkelijk ons kleuren zijn? Tja, benieuwd wat ik zal horen op de kleurensessie die ik over enkele weken zal volgen ...







Reacties

  1. Rood, wit en blauw... ik ben en blijf fan! Het zijn echt kleuren waar mensen van opfleuren!
    Héél mooie sweater, dit wordt ongetwijfeld ééntje die niet veel in de kast zal liggen,... denk ik toch! Zeker één met een hoog succesgehalte, Leonie zal straks misschien jaloerse blikken zien op school...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Staat haar geweldig! Zeer zeker tiener-proof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dé hit van het moment, zowel het patroon als die kleurencombi! Wat een fotogenieke dochter heb je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jawadde, knappe dochter met haar zotschone trui zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben grote fan. Toffe kleurencombinatie, en heel mooi met die V's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben hier helemaal wég van, Saskia, hij is fantastisch mooi! Dankjewel om me te helpen x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuke trui, morgen mijn dochter eens overtuigen met jou exemplaar gaat dat zeker lukken! Kleur is helemaal haar ding.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts