Explorer

Hi, hi, ik zit hier al met een binnenpretje.
Vorige zomer had ik de eer om in goed gezelschap een 'Explorer tote' te maken.
Ik naai al jaren, maakte af en toe eens een tasje, maar ik kan me allesbehalve een tassenmaker noemen.
Dus haalde ik er een expert bij!
Fien kwam gezellig bij ons thuis een dagje naaien.


Amaai, dat dagje is alweer een heel eind geleden.
Beeld je in, een dag vol zonnestralen.
(Ja, hard nadenken hé, hoe dat ook weer is ;-) )


De tas gebruik ik dus al enkele maanden en het mag gezegd, ze ziet er nog als nieuw uit.
Het naaien ging vlot (ah ja, ik had dan ook een kenner in huis).
Perfect verstevigd ook, alleen kan ik niet meer precies herinneren met welke versteviging.
Fien, to the rescue??


Het stofje met de rietprint had ik al een tijdje in mijn voorraad.
Ik kocht deze hele mooie kwaliteit op het stoffenspektakel.
Het ging eigenlijk om een bedrijfje waar je zelf je eigen prints kon laten drukken ...
Ze hadden zelf enkele paneeltjes mee.
Alleen kan ik me echt niet meer herinneren om welk bedrijfje het ging.


De donkergrijze stof kocht ik in de Hema.
Af en toe kan je er gordijnstalen kopen aan €5 per stuk.
Ik heb hier eigenlijk nog een flink voorraadje (bloos).

De tassenband, dat werd een zonnig uitstapje van de twee dochters naar de Veritas.


Dit doet alleen maar dromen over zomerse dagen,
met een 'Explorer tote' over de schouder !!!

Het binnenpretje, zeg je?
Tja, het klinkt me zo eighties,
Toen ik in het eerste middelbaar zat konden we op vrijdagmiddag kiezen tussen stadsexploratie en natuurexploratie ...
Nostalgie zeker?
Zou dat de jongeren van vandaag nog aanspreken ???
(En eerlijk, het sprak me toen eigenlijk ook niet aan  ;-)  !)

Geen perfecte foto's.
Daar zou ik eens een andere expert voor moeten vinden ...



Reacties

  1. Echt een tas waar je elke dag van kan genieten! Ik heb al zo lang plannen om eens een sporttas te maken, ik foefel dat nu allemaal in een grote sacoche ... een expert in huis is natuurlijk wel handig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schone tas is dat geworden... De bijhorende binnenpretjes maakt ze alleen maar mooier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een super mooie tas in deze stof! Perfect gedaan seg. En de herinneringen aan een perfecte naaidag krijg je er gratis bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts