Bomber liefde

Changing plans!
Ik kocht het stofje om nog eens een heel mooi jurkje te maken.
Klassiek en elegant, mijn oog viel onmiddellijk op deze Madeline jurk en ik voelde er wel iets voor.
Maar naarmate de dagen donkerder en kouder werden, besefte ik weer maar eens dat een winterjurk zonder mouwen niets voor mij is ... 
Pffff.
Ik wou dat ik dat kon, naar een feest gaan in putje winter in een niemendalletje ;-)

Tweede plan, kan ik er met de hulp van de naaijuf geen mouwen bijtekenen?
Maar dit besef kwam sneller, dan zou ik geen stof genoeg hebben, 
want toen ik het stofje bestelde was ik nog niet tot het hier eerst omschreven besef gekomen ...
Ik bestelde netjes 1,2 m zoals het omschreven stond.


Derde plan, bedenk iets anders dat voldoet aan volgende criteria:
aangenaam dragen - warm genoeg - toch iets extra
en kwam al snel uit bij een patroontje waar mijn oog vorig 'schooljaar' al op viel.
(Ja, ik denk eigenlijk niet in jaren, maar in schooljaren ... )



Ik nam een 38 over en moest eigenlijk niets aanpassen.
Het overnemen was een waar proefstuk! 
Nog nooit was het zo'n zoektocht om te weten hoe ik de patroondelen moet overnemen.
Na al die jaren ervaring, snap ik niet hoe ze er daar in Nederland opkwamen om het een gebruiker zo moeilijk te maken ... (iets met stukken die aan elkaar staan, of dan weer net niet ...)
Maar bon, met wat hulp slaagde ik erin alle patroondelen juist over te nemen.


Oh ja, ik paste toch iets aan.
De mouwen knipte ik in één stuk uit de stof en ook in de andere richting dan aangegeven.
Iets met weinig stof, remember?

In mijn stoffenvoorraad vond ik een lap donkerbruin nepleder.
Past mooi bij het kaki, blauw en goud in het stofje.
Het stofje is er eentje van Terre Bleue, kwaliteit verzekerd.


Het maakproces verliep verbazend vlot.
Zelfs de biais in nepleder ging zonder grote problemen.
Of toch wel, op de plaats waar de rits start (ik moest deze met de tweede stikking van de biais meestikken), kreeg ik een reuzegrote springsteek.
BALEN ... want ik zag het echt niet zitten om de hele lengte terug los te tornen.
Gelukkig bestaan er enkele trucjes.
Ik dacht eraan een stukje los te tornen, de losse draadjes aan de achterkant van de stof te knopen, zodat je geen hechting ziet.



De naaijuf stelde nog een makkelijkere oplossing voor.
Met de hand 'een soort 'lusjes' te maken over de springsteek om zo de illusie te creëeren van een perfecte stikking.
Nog niet perfect, maar volgens mij goed genoeg.


Het accent aan de hals, zit blijkbaar goed verstopt onder mijn haar.

De pasvorm is goed, het draagcomfort is ok,
alleen vind ik mijn bomber misschien een beetje somber uitvallen.
Ik zoek nog een gouden shirtje voor eronder.
Een beetje bling bling zorgt altijd wel voor een goed gevoel!


Patroon: Knipmode november 2016 of digitaal
Stof: Stevige jersey van Terre Bleue 

Reacties

  1. Oh heel sjiek voor een bomber! Vind de jouwe veel mooier dan de patroontekening over komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! En blij dat ik niet de enige ben die mouwloze kleedjes in de winter echt niet aangenaam vind! Ik heb graag minstens 3/4 mouwen, nog liever lange mouwen en daarover nog een vestje. Een echte koukleum dus 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een tof model. Het eindresultaat mag er zeker zijn: iets om trots op te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem zeker niet somber, integendeel! Op de patroontekening zegt het model mij weinig, maar 'aan' zijn de details zo cool! En door zijn eenvoudig met alles te combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai ! Dit is echt wel veruit het mooiste bomber-modelletje dat ik al zag ! En jouw stofkeuze ervoor is schitterend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige bomber en héél mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een mooi patroon! Heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai mijne frak ! Ik kwam de laatste tijd blijkbaar te weinig lezen bij jou ... Wat een leuke bomber en jouw haar zit zo leuk ! Love it !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts