Vliegkriebels

De herfstvakantie bracht voor mij de broodnodige tijd om weer eens vrijuit te naaien.
Ja, echt, de eerste twee maanden van het schooljaar waren zo druk :-(
Het begon met een lap gekoesterde stof, 
eentje dat ik vorig jaar al kocht in de Soldeur en waarvan ik wist dat ik die nu ook geen jaren meer kon laten liggen.
Ik zag in de voorbij maanden al drie mooie versies in de grijze variant.
Voor mij lag de bordeaux variant!
Een heel mooie kleur als je het mij vraagt,
hoewel ik gisteren tijdens de onmogelijke zoektocht naar geschikte schoenen van die jongste van ons te horen kreeg, dat bordeaux niet haar ding was!

Tja, des gouts et des couleurs  ....


Al een geluk dat de vliegtuigjes al lang voorbestemd waren voor Matteo.
Ik twijfelde even of ik ook voor een bomber zou gaan,
maar toen dacht ik aan de zowat meest gedragen trui van de zoon.
Een sweater met kraag zou het worden.
Lekker makkelijk, zoals Matteo het graag heeft.
Ik tuurde nog wat verder op mijn pinterestpagina en kwam deze pin tegen.


En daar kwamen die 'vibes'!
Ken je dat ook? 
Er zoveel goesting in hebben ...
Weten wat je wil.
Ik reed dus snel om donkergrijze boordstof want die zou ik nodig hebben
en daar kocht ik meteen ook een lap blauw-grijze sweaterstof en beige boordstof.


Ik haalde de twee goedgekeurde patronen uit de kast.
Dat moet een record zijn.
De andere al voor de 3-de keer.


Dit keer gingen er reepjes van 2 cm breed af aan beide zijden van het patroondeel voor de mouw.
Ik knipte die 'reepjes' uit de boordstof en verstevigde deze met een lichte vlieseline.


Voor de kraag maakte ik een lang stuk volgens eerder beproefde methode,
ik ging aan het spelden vanaf middenachter en zorgde dat de streep mooi doorliep aan de schouders.


En belangrijk, ik heb me rot geamuseerd :-)


(net zoals de mannen deden bij de fotoshoot met achter de lens onze jongste spruit ... ) 
en besefte dat ik dit soort projectjes zo tof vind ...
Een beetje spannend, een beetje eigen toevoegingen en denkwerk en vooral ook snel klaar.


Ik zal genieten!
Elke keer als ik naar mijn mannen kijk ...

Reacties

  1. Toffe sweaters heb je gemaakt!Leuk detail erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze vind ik fantastisch... zo mannelijk!!!
    precies recht uit de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn nog eens mooie sweaters! Ze zien er heel warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel de flow al helemaal uit je woorden! Ook mijn favoriete deel van het naaien :) Supertoffe truien, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke exemplaren! Ziet er een superleuk patroon uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, knap!! 2 toffe sweaters en je ziet aan je mannen dat ze er blij mee zijn! Toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wahaha, die twee hebben zich zonder twijfel rot geamuseerd, dat zie je zo. En geef ze eens ongelijk, zo met hun gat in de boter vallen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts