Helemaal klaar voor een nazomertje!

Tuurlijk is dit nazomertje helemaal welkom!
Maar het komt in mijn geval nog wel goed uit om 2 zomerse stuks te introduceren in de kleerkast van de zoon!
Nog voor we op reis vertrokken waren dit hemdje en shirt al in de maak.
Het hemd, dat was eigenlijk alleen nog maar geknipt.
Het shirt wachtte gewoon nog op een afwerking met de coverstitch 
(en laat dat nu net op school moeten gebeuren).


Over het hemdje valt niet zoveel te vertellen.
Opnieuw een Theo'tje voor mijn Matteo'tje (hihi).
Dit keer met weinig toeters of bellen, kamsnaps (in brons) en één van de meest gegeerde zomerse stofjes van 2017!
Ik twijfelde wel nog tussen een gewoon omslagboordje aan de mouwen of een boordje in boordstof (wat ik altijd heel leuk vind) in kaki.
Wegens geen tijd om naar de stoffenwinkel om gewenste boordstof te gaan, werd het uiteindelijk het omslagboordje.




Mag ik hier nog eens ventileren?
Naar de voor mij makkelijkst bereikbare stoffenwinkel moet ik al niet gaan, 
want zij houden er daar niet echt klantvriendelijke maatregelen op na.
Boordstof wordt pas vanaf een HALVE meter verkocht, is er één van de regels!
Ggrrrrmmmmm, een onderwerp dat al menig naaigroepjes deed mopperen.


Het shirt was een maaksel dat me deze zomer meerdere sprongetjes van geluk deed maken.


Ik kreeg een zalig restlapje met insectenprint van mijn naaivriendin (= eerste sprongetje).
Ze maakte er een shirt voor haar 19-jarige zoon, de biologiestudent uit!
Ideaal gerief lijkt me :-)



Ik zou er misschien nog een voorpandje kunnen uit halen, zei ze.
En kijk, ik haalde er een volledig shirt uit (= tweede sprongetje)!
Ik vond een miniscuul restje van de ideale boordstof van een project uit het archief.
Zo nipt, maar net genoeg (= derde sprongetje)!


Het shirt is trouwens een Billie (smal),
omdatt ik net niet genoeg had voor twee volledige hoogtes,
voorzag ik zowel voor als achter schouderstukjes.
Heel mooi vind ik dat, met zo'n biesje tussen.

De foto's werden deze morgen genomen.
Valt het op dat hij er aanvankelijk niet echt veel zin in had??
Het ideale gerief voor het mooie weer van vandaag ...
Ik was benieuwd naar zijn voorkeur.
Maar ik had al snel door dat er van kiezen niet veel in huis zou komen.
Enkele minuten na de fotoshoot was hij het 'vestimentaire' al vergeten,
gewoon aanhouden wat je aanhebt, dus.




Reacties

  1. Idd aanhouden wat je aanhebt. Zo tof voor die grote kerel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Dat insectenstofje ligt hier ook al meer dan een jaar. Met dat oker geeft het op! Ik twijfelde tot nu toe steeds om erin te knippen, maar waarlijk: dit is een topcombi! En Matteo'tje is ne snelle kerel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo een mooie bloesjes, prachtige stofjes. Echt iets voor hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2 knappe naaisels! Dat gegeerde stofje heb ik helaas aan mij laten voorbijgaan (nog steeds vind ik dit een beetje jammer) en dat T-shirt heb je schitterend opgelost met die biesjes. ZO is hij nog veel mooier! Wat mij betreft mag je nog veel sprongetjes maken en laat ons hopen dat die nazomer nog lang mag duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stiekem zo jaloers dat jouw zoon dit prachthemdje wil dragen ... (ik kocht het namelijk ook en gaf het ondertussen al weg, want geen enkele van mijn mannen wou er nog maar aan denken om dit rond zijn lijf te hullen :-( )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben me er inderdaad van bewust dat ik het op dit ogenblik getroffen heb met de smaak van de zoon. Maar als ik dan weer aan mijn oudste denk, weet ik dat ik moet genieten van het moment ... want het kan verkeren :-)

      Verwijderen
  7. allebei geweldig mooi! Die schouderstukjes zijn heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts