Lui op zondag + Pin it & make it # 6

Wat hou ik van een luie zondag.
Een zondag waar je 's morgens het gevoel hebt dat er een zee van tijd voor je open ligt en je 's avonds moet vaststellen dat je toch nog wat tijd te kort hebt.
Slecht weer?
Geen probleem, we genieten van het thuis zijn, niets moeten en veel mogen.
Genieten van lekker middageten.
De kids die zich opmaken om naar de chiro te gaan.
En de jongste die daarbij steevast eens langs haar neus weg vraagt of er 'iets speciaal' zal zijn bij thuiskomst. Waarbij ieder van ons onmiddellijk weet waarop ze doelt. 
Ik vind het leuk om de kinderen te verrassen met iets extra. Pannenkoeken, wafels, hot-dogs, croques, zelf te maken pizza, ... no matter what, gewoon iets wat lekker is (en dat begrip is hier heel ruim).
En daar trek ik tijdens de drie uurtjes rust graag een moment voor uit, een kort moment want ik wil natuurlijk weer veel te veel doen op zo'n zondagmiddag ;-) .
Als het jong geweld de kleren heeft afgestroopt voor de wasmachine en een half uur later is schoongeboend, is het tijd voor ons familiemoment.
Woehh, zo spannend nu.
Momenteel volgen wij in uitgestelde tijd 'de mol'! 
Heerlijk om daar met het hele gezin naar te kijken. Hoe ieder van ons dat op zijn manier ervaart. De vragen en reacties van de kids. De spanning.
En na een kwartiertje de vraag van onze jongste of het al tijd is voor het extraatje!

Vandaag een heerlijk speculoos-perentaartje! Pin it & make it # 6!



Het recept is Hollands, dus moest ik toch even googelen wat wordt bedoeld met amandelspijs (noem het maar marsepein), bakkerspeculaas (speculooskoekjes dus) en speculooskruiden (zelf samen te stellen als je dat nu net niet in huis hebt en het steekt niet op een kruid meer of min).

Vandaag nam Leonie het bakken in handen, ze had gisterenavond al haar chiro-activiteit.
In galakleren en met een (door de leiding uitgekozen) date hand in hand (zo schreef de leiding voor) naar het 'kaasfeest'. Wat blijkbaar stond voor 'tussen Kerst- en Paasfeest'! Leve de fantasie van de leiding ;-)!

Fijne week!





Reacties

  1. De taart ziet er lekker uit! Nu noteren en later eens uitproberen! Vooral de lange versie vind ik super,... heerlijk met nog die steeltjes aan de peren.
    Wij hier veldloop gedaan, véél wind, lastig op het natte, modderige par-cour, we waaiden bij momenten haast uit ons eigen vel,... maar het deed ons allen deugd, we keerden zeker tevreden terug!
    We zullen goed slapen,... en dan klaar voor de nieuwe week!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lange versie is dan ook de foto van het recept !!!
      Amaai, veldlopen, 't zou niet voor mij zijn, maar het uit je vel waaien dan weer wel. Dat kan deugd doen!

      Verwijderen
  2. Ha, zalig! Lang leve de jeugdige creativiteit! (en die van ons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier geen chiro en bijhorende vuile was deze week, Inge is op sneeuwklassen, dus die vuile was krijg ik dubbel en dik als ze terug is. Wij genoten dus van een weekendje weg zonder kids, maar nu dat weekend voorbij is begin ik toch af te tellen... en of dat er dan iets lekkers zal klaarstaan, een heel lievelingsmenu om de thuiskomst te vieren zal het zijn. En die perentaart is ne serieuze kanshebber om daar ook tussen te geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmmm... Zou ik ook wel lusten! Zo herkenbaar dat zondaggevoel en mama's en papa's die toch ook even genieten van me- or us-time als de kroost naar de jeugdbeweging is... Gisteren ook ongelooflijk genoten terwijl kinderen naar ksa waren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga het receptje eens bekijken...ziet er in elk geval lekker uit.Geweldig,hé die zondagen dat de kids naar de jeugdbeweging zijn,gelijk tv kijken daar kan ik ook zo ven genieten en wie weet ga ik de volgende keer ook voor een lekkere verrassing zorgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, het kaasfeest, als het maar feest is en gelijk hebben ze! Leuk ideetje voor zo na de jeugdbeweging!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts